elin / Step up 1-3

Hade tänkt att dela med mig utav tre kanonfilmer. Hamnar definintivt i topp på listan "bästa-sport-filmerna". Alla tre om kämpar glöd, dans, vänskap och framförallt så handlar de om det finaste som finns i världen. Kärlek. 

Step up


Filmen handlar om killen Tyler Gage. Efter att tillsammans med några kompisar ha brutit sig in på Maryland School of Arts och vandaliserat, får Tyler som samhällstjänst att jobba i skolan för att betala skulderna. En dag ser balettdansösen Nora Clark, en elev på konstskolan, Tyler dansa i parken. När hennes danspartner skadar sig och Tyler erbjuder sig hjälpa henne inför årets stora dansuppvisning, accepterar hon erbjudandet.

Step up - The streets


Filmen handlar om Andie vars mamma är död och hennes familj är det kriminella gänget 4:1:0. Men för att inte bli skickad till Texas där hennes moster bor när hennes mammas gamla vän tröttnar på henne, börjar hon i en ny skola. Det fungerar dock inte enligt gänget och hon blir kickad. Då startar hon, tillsammans med skolans populäraste kille ett eget gäng. Som kämpar i alla mot-/ medgångar.

Step Up 3


"Moose" och hans bästa vän Camille flyttar till New York för att börja skolan. Dock hinner de inte ens börja innan Lukas, ledaren för the house of Pirates hittar Moose och han blir inbjuden att dansa med dem. Piraterna alltså. Samtidigt som Mooses börjar, så börjar även Natalie, som är syster till ledaren för House of Samurai. Och hur ska det gå för Lukas, som blir kär i henne?

Jag tycker alla dessa filmer är kanonbra. Jag kan däremot inte bestämma mig om det är ettan eller trean som hamnar i toppen av de tre. Tycker att de båda är ruskigt bra och har bra storys och framförallt så har de mycket bättre koregrafier och musik än tvåan. Alla tre har otroligt mycket kämparglöd i sig och jag blir i varje fall otroligt peppad på allt i livet när jag ser dem. Och kär i killarna som spelar huvudrollerna. Vilka gentlemen's. Se dem!!


Kommentarer
Postat av: Haidi Jakobsson

SV: hihi ja verkligen :D

2011-12-05 @ 22:17:40
URL: http://haidisblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0