julia / Bokåret som har gått 2011.

Bästa bok: Gå på djupet av Marcus Prifits, Jag är Zlatan av Zlatan Ibrahimovic, Pele av Pele. Funny Valentine av Amy Jenkins.
Sämsta boken jag läste detta år: Språkresan av Mats Berggren
Bästa bokkärlekspar:
Tjockaste boken jag läste: harry potter och fenixorden


Smalaste boken jag läste:
Några tvilling böcker av Francine Pascal ligger ju bara på 149 sidor.
Nyupptäckta favorit författare: Massor! Mitt boksinne har utvecklas något enormt detta år. Så, alla böcker jag har läst i år är nya författare i stort sett!
Årets roman: Funny Valentine - Amy Jenkins, Ralphs party - Lisa Jewell
Årets deckare:


Årets fantasy bok:


En bok jag trodde att jag aldrig skulle läsa: Eldmärkt av Joanne Harris
Bästa köpta bok: Mycket mer än så Sarah Dessen, Hooney moon av Amy Jenkins
Bästa karaktär: Hm, Eli i Så mycket mer av Sarah Dessen, Po i De utvalda, George i Ensamma hjärtan och hemlösa hundar.
Årets chick-lit böcker:

Den perfekta sommarboken jag läste: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. Fast den ger vinter vibbar så älskade jag att läsa den på sommaren! Lucy Dillon är författaren
Bästa serien jag har läst detta år: Tillsammans - Denise Rudberg, Bröllopsfixarens dotter - Coleen Murtagh Paratore, De vandrande städerna - Philip Reeve ,
Finaste bokmening/citat: Två fel kan inte bli ett rätt. Cirkusflickan av Camilla Lagerqvist


Vackraste bokomslaget:
Var är Alaska?:s bokomslag tyckte jag var förträffligt fint!

Årets bästa bok som har kommit ut 2011: Frost Maggie Stiefvater
Någon gammal goding som jag har läst: Harry potter böckerna läser jag så fort jag får tid över.
Årets författare: Lisa Jewell.

En bok jag nästan fick sluta läsa men fortsatte: Nej tack av Anna-Lena Härkönen, så dålig.

Årets biografier:
Väldigt lätt val enligt mig.


Dom här böckerna planerar jag läsa 2012:
Först och främst mina böcker som jag har i bokhyllan. Vilket är väääääldigt många. Sedan alla nya böcker som har kommit nu i höstas. Har missat hälften(!). 


En liten hattaffär på hörnet, Det händer Nu, På grund av Leon.
Motsatsen till Kärlek, Deluxe, Smaragdernas bok.
Bokåret i övrigt:

Det har varit ett bra bokår. Dock så har jag inte läst hundra böcker på ett år ännu. Det är mitt mål.
Och jag tycker det har kommit ut bra böcker, speciellt svenska författare har lyckas bra tycker jag.
I år (2012) tänker jag läsa tex, Eragon, och Sagan om ringen böckerna. Samt så mycket chick-lit böcker, fantasy böcker jag bara orkar. Jag tänker inte läsa, Johanna Lindbäcks ungdomsböcker. Handlar bara om samma sak om om igen och det händer att man tröttnar. Som jag har gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0