julia / så blir du populär

Jag är fortfarande lite småföräldskad i Meg Cabots böcker. Dom är roliga, lätta, romantiska, och framför allt så blir det att "sträck-läsa" läsa hennes böcker. Och denna bok är nog den bästa boken jag har läst utav henne. Förutom Katie Ellison ljuger inte som jag också har precis läst ut.

Den här boken hade ett sådant otroligt flyt. Man hakade inte upp sig på en konstig mening, språket flött på bra och det gav i sin tur en trevlig läsning. Man kan in i boken väldigt snabbt vilket gjordes att boken blev så mycket roligare att läsa.

 

Jag älskade Jason!! Vilken dream man. Blir ni också lite små kära i kill karaktärer? Jag blir det i stort sett hela tiden, dock så jag fortfarande inte kommit över Po i Tankeläsaren/De utvalda. Kanske jag ska göra en lista på dom bästa karaktärerna i bokväg? Hm...

 

Alla kan behöva läsa en sånhär sådan bok, den tog upp några viktiga ämnen. Gör aldrig illa dig själv eller någon av dina kära för du bli mer populär.

 

 

Titel: Så blir du populär

Författare: Meg Cabot

Antal sidor: 256 sidor

Betyg: 4/5

Andra böcker utav Meg Cabot:

Idolen

Saknad serien

Hemsökt serien

En prinsessas dagbok serien

 

Stephanie Landry har en stor dröm i livet - att bli populär - och hon vet precis hur hon ska nå sitt mål. Hon har nämligen hittat en gammal bok med titeln Så blir du populär och hon följer råden till punkt och pricka. Först går det bra, väldigt bra! Men snart stöter hon på problem ...

 

 


Kommentarer
Postat av: Andrea :D

Åh,Meg skriver så bra! Hemma har jag 23 böcker av henne!

2011-12-28 @ 13:17:37
URL: http://andypandycool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0