julia / våga flyga

Leah sitter ofta i fönstret och fantiserar om huset mitt över gatan på 31 Silversmith Road. Det verkar vara ett slags kollektiv men med en så konstig blandning människor att det är omöjligt att förstå hur de hänger ihop. När Leah av en slump lär känna husets ägare Toby och han ber henne om råd i en svår fråga är hon mer än villig att hjälpa till. Hennes liv har plötsligt tagit en oväntad och sorglig vändning och hon är till och med tacksam att få något att engagera sig i då hennes fästman plötsligt deklarerat att hon inte är den han har tänkt gifta sig med.

Toby är en misslyckad poet och obotlig romantiker och han har utan några större hyresintäkter fått sina inneboende på halsen och varit för snäll för att säga ifrån, men nu måste även han komma vidare i livet och samvaron på 31 Silversmith Road ska få ett slut. Kan Leah hjälpa honom att vräka sina skyddslingar?



Titel: Våga flyga

Författare: Lisa Jewell

Antal sidor: 445 sidor

Betyg: 3/10

Bästa karaktär i boken: Ungdoms killen Con. Hans mamma lämnade honom, och han är inte arg på henne för det. Han och hans mamma delar rum nu, han klagar inte. Han är så himla go. Dessutom passar han och Daisy så jäkla bra tillsammans!

Andra böcker av samma författare:

Ralphs party

Vince&Joy

Stjärna för en natt

Typ trettio ( MÅSTE LÄSA!!!!!!!)


 

Hm, jag skulle då inte kalla denna bok för en "feel-good" bok. Den här var lite djupare. Vilsna människor som var fast i ett ända träsk. Men okej, jag gillade den. Starkt.

På slutet dock vart det lite långtråkigt, och i början var det också långtråkigt. Men sen i mitten så kunde jag lite släppa iväg boken.

 

Dock gillade jag att karaktärerna, det märktes att dom var mycket genomtänkta och det vart liksom inte "jasså, var det hon? nej det var ju hon. Eller vänta, nu är hon gift?" frågor. Utan om man läste namnet tex, Joanne. Så visste man direkt att det var hon med alltid fina kläder, sa ingenting och hon som höll sig undan. Det är lätt att blanda ihop flera personer, speciellt om det är flera personer iblandade som det är i den här. Men det klickade och jag höll koll på alla karaktärerna och deras namn. Vilket är mycket bra gjort.

 

Men jag skulle säga att denna bok inte var Lisas bästa bok. Min favorit är Ralphs party.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie / Komigensofie

Hej! Tusen tack för din fina kommentar!

Typsnittet jag har använt tror jag är ett som heter Nouvelle Vauge - det är gratis och går att ladda ner här: http://www.dafont.com/nouvelle-vague.font! Jag tror att det är det i alla fall! :)

2011-12-30 @ 16:41:20
URL: http://komigensofie.blogg.se/
Postat av: HANNA

den vill jag läsa! :D

2011-12-30 @ 20:20:30
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: Emma

SV: jag håller med :)

allt är verkligen superbra med mig :D:D sjdå?

2011-12-31 @ 00:25:37
URL: http://gorgeousunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0