julia / filmer under julhelgen

Under julhelgen så visar nästan alla tv kanaler filmer! Vilket är tur för mig då jag har varit sjuk under julhelgen.
Dock så har jag inte sett en enda julfilm, vilket är katastrof enligt mig. Men jag har sett massor med andra bra filmer som duger precis lika bra!

EDIT: INLÄGGET VAR EJ KLART !!!!


CHARLIE ST CLAOUD

Den här filmen är djup, och Zac Efron(!) av alla personer spelar Charlie riktigt bra. Jag grät själv under den här filmen vilket inte är konstigt, då Zac Efron grät nästan i stort sett hela tiden. Om man har precis förlorat någon kär familjemedlemm eller vän ska man INTE se denna. Jag lovar att alla minnen kommer tillbaka och det blir ännu tuffare än vad det redan är.

Charlie har precis förlorat sin bror Sam i en tragisk bilolycka. Han her upp alla sina drömmar och tar ett skit jobb som vaktmästare på kyrkogården som hans bror Sam ligger bregravd på. Plötsligt dyker den gamla klasskamraten Tess upp.


SALT

Okej, jag har sett denna film på reklam skyltar, på tv, utanför ICA. Och inte brytt mig ett dugg om den här filmen. Denna film är magisk. Jag såg den igår kväll och jag satt fastklistrad.



Evelyn Salt, en pålitlig och lojal CIA-agent, tvingas fly när en rysk avhoppare lyckas övertyga hennes överordnade om att hon är en dubbelagent med uppdrag att döda USA:s president. Under den intensiva jakten tar Salt till alla sina färdigheter som hemlig agent för att komma undan förföljarna och avslöjar samtidigt en hemlighet som är så betydelsefull att den skulle kunna förändra världshistorien.


GRETA /surviving summer
Jag hade ju i stort sett ganska så stora förväntnigar på den här filmen. Liksom, Hilary Duff. Hennes filmer är ju alltid bra. Men den här var svensk mellanmjölk, den var inte bra men samtidigt inte dålig. Hilary Duff ska inte göra sådana här filmer! Hon kan så mycket mer och hon platsar i glad komedier.


Greta är arrogant, ful i munnen, samlar de bästa sätten att ta livet av sig i en anteckningsbok och är allmänt otrevlig. När hennes mamma inte orkar med henne längre skickas hon till sina morföräldrar i New Jersey. I tron om att hon hamnat i helvetet tar Greta ett jobb på en lokal restaurang där hon har fritt fram att trakassera gästerna. Men där jobbar även kocken Julie – och när de träffas öppnas en helt ny värld upp för Greta.



Kommentarer
Postat av: Nea

Jag måste se den övre! Låter som en film jag skulle älska. Salt har jag för mig att jag såg med några kompisar någon gång, men vi pratade så mycket så när den var slut hade ingen någon aning om vad den handlade om. Antar att jag borde se den igen :)

2011-12-26 @ 16:34:29
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0