GÄSTRECENSION AV Fanny Strand. #2

Vem är du? Jag heter Fanny Strand och är syster till Elin som bloggar på Loobook. Jag är 11 men ska fylla 12 i December. Jag har läst många bra och kan inte direkt sätta någon favorit. Jag tycker mest om att läsa Sci-Fiction. Här kommer min recension som riktar sig mot yngre.


Vi träffas fortfarande ibland, Bea, Meja och jag. Men vi pratar aldrig om det. Det är en sorts tyst överenskommelse. Som om det kanske aldrig hände om vi inte pratar om det. Men innerst inne vet vi förstås ...

Den här natten vaknade både Meja och jag av Beas skärande skrik. Hon satt i sin säng med kudden hårt tryckt mot ansiktet. Hon sa inte ett ljud. Snyftade inte ens. Men jag såg att hennes ben skakade under täcket.
- Du drömde bara, viskade jag. Här är ingenting.
Jag viskade för att inte väcka Meja, men hon var redan vaken.
- Vad är det? frågade hon och lutade sig över sängkanten.
- Inget, sa jag. Bea drömde en grej bara.
Bea skakade på huvudet bakom kudden.
- Det var ingen dröm, sa hon tyst. Jag såg henne, på riktigt.
- Såg vem? undrade Meja.
- Spöket, viskade Bea. Den vitklädda flickan.

Kanske borde Elvira ha blivit misstänksam när hon fick plats på kollot trots att hon anmälde sig en vecka för sent. Och kanske borde hon ha ångrat sig och åkt hem igen när hon hamnade i rum 213. Det går rykten om att det spökar där, man har sett en vitklädd flicka med långt rött hår irra runt på nätterna.


Genre: Spänning. 
Författare: Ingelin Angerborn
Antal sidor: 196
Betyg: 4½/5
Läs den / Läs den inte: För att boken är bra och har en story som är bra. / Ibland var den ganska oförstålig. 

Boken var bra och spännande och jag skulle gärna vilja ha en fortsättning för på den för på sista sidan avslöjas något som kan bli en fortsättning. Men boken är ganska ny och kom ut den 13 juni så en fortsättning är inte helt omöjligt. Jag har läst andra böcker som Ingelin har skrivit och hon är bra på det. Böckerna påminner mycket om varandra och det tycker jag är bra. Det var inte så mycket svåra ord heller.

Kommentarer
Postat av: marina

sv. okej kul :) ska slöa här med :)

2011-11-12 @ 19:10:33
URL: http://marinapalme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0