julia / tre böcker som får mig att rysa

När jag var mindre och gick med i någon bokklubb så fick man ju kryssa i vilka böcker man skulle få i start paket. Och jag valde Saknad Jennie 3 år och Vad hände med Jennie? Bara för att dom såg "tjejiga" ut. Jag läste inte ens vad dom handlade om. Men efter något år efter dom bara hade legat i en hög så läste jag den första boken. Och herregud vad bra den var! Och jag läste tvåan. Tyckte den slutade med massor med frågor, och sen var jag nere i Skåne, och gick in på en bokhandel. Och gissa vad!? Där fanns den sista delen!! Och jag vart överlycklig! Och än idag kan jag läsa dom. För det är den bästa bokserien enligt mig.

Vad hände med Jennie? (pocket)Måste Jennie välja? (pocket)
FÖRSTA BOKENS HANDLING:


Först tänkte Janie inte så mycket på bilden av den lilla saknade flickan. Hon var bara ett av de många barn som försvunnit spårlöst och som nu efterlystes av sina förtvivlade föräldrar. Janie hade sett hundratals liknande bilder förut. Men plötsligt slog det henne. Hon kände igen den där lilla flickan, som enligt texten försvunnit tolv år tidigare i ett köpcentrum. Och hon kände igen den prickiga klänningen! Den klänningen hade varit Janies älsklingsplagg. 
Det hela verkade så otroligt, som en hemsk mardröm, men hon kunde inte komma ifrån tanken. Flickan på bilden var hon själv
Herregud, läs dom. Läs dom och bli nykär!

Kommentarer
Postat av: Daniella

Svar: Okej, vad bra. Jag har haft en toppen lördag :) Vad händer ikväll? Kram

2011-11-26 @ 18:53:04
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Ellen

Har läst första boken hur många gånger som helst, älskar den verkligen! Men nu var det länge sedan, får nog leta fram den.. Har även tvåan, men aldrig riktigt läst den.. :)

sv: Ja precis! Fast jag är glad att det inte kommit någon snö än.. (a) Haha, jag med egentligen.

2011-11-26 @ 19:25:20
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/
Postat av: Zozzo

ÄLSKAR DE BÖCKERNA!:D Några bland mina absolut favoritböcker:)

2011-11-26 @ 19:53:09
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: alice

Fin blogg! allt bra med dig? :)

2011-11-26 @ 21:25:52
URL: http://aaliceandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0