elin / Höstlistan

1. Hur är en bra höstbok för dig?
Innehåller mycket känslor och svårfångad kärlek. Fast det kan jag ioförsig läsa om året om. Eller spännande och lite halvläskiga böcker i vintermörkret. Det ska vara tjocka böcker!

2. Vad har du tänkt läsa i höst?
Jag har en lång lång lista med böcker som jag vill läsa. Först Haruki Murakamis böcker. 

3. Vilken typ av böcker tycker du att man ska undvika på hösten?
Pocket-böcker. Det är sommar och kan bli ganska krångligt att ligga och läsa med. 

4. Ungefär hur många böcker brukar du hinna med under höstlovet?
Jag räknade och jag snittade fyra i veckan. Dock kommer det ju perioder i livet då jag inte läser alls på en hel vecka. Men jag hinner nog med ett par stycken under ett lov.

6. Händer det att du slänger böcker under resor?
Om jag slänger böcker när jag reser? Nej det har jag faktiskt aldrig gjort.

7. Har du något höstbok-minne från tidigare höstar?
Jag spilde te över en bok jag läste förra hösten. Den var lånad från en släkting och jag har ännu inte lämnat tillbaka den. Fy skäms! 

8. Vilken är bästa platsen att läsa på i höstmörkret?
Någonstans där det är bekvämt. På golvet totaldissar jag direkt men tycker det är mysigt i soffan eller helst i en riktig läsfotölj. Nu även sängen med ett tjock täcke.

9. Vilka böcker planerar du att läsa på andra språk?
Jag skulle vilja ta mig igenom Twilight böckerna på engelska någongång. Om sisådär 10år då jag kanske har något bättre kunskap på det engelska språket. 

10. Vilken bok tycker du är den absoluta bästa höstboken?
Böcker om kärlek. Kärlek, kärlek, kärlek i mängder. Där varje sida fylls med kärlek. Eller en riktigt klurig deckare och gärna någon ur en serie. Hammarby-Serien är en riktigt bra serie att ta sig igenom på hösten!

Kommentarer
Postat av: Evelina

åh jaaa:D får bara hoppas jag får iväg dom i tid, för jag är en sååån sengångare... :p även fast jag börjar i tid.. usch ja ogillar tid.. haha..



vilken fin blogg, och då skriver jag de för att jag menar de... har ni läst peter pohls-jag saknar dig?

följt det böckerna???



kram från mig till dig/er!

2011-11-21 @ 11:13:42
URL: http://porvoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0