julia / läst i sommras

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann har tog Sverige med en storm. Dock ryktes jag inte med hysterin. Jag älskade början, men slutade där. Jag hade min "orkar-inte-läsa-en-bok" tid. Och boken hade sina ljusa stynder, men mitten partiet var väääääldigt tråkig så jag slutade där.
Följ dina drömmar är en serie som jag läste i sommras. Den var väldigt lättläst, fluffit, sommrig, rolig. En typiskt sommarbok kanske man säger. Det hände oftast alltid något nytt och så den blev aldrig tråkig. Ett plus var också att Willa, huvudpersonen älskar att läsa böcker.


Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann:
Efter ett långt och synnerligen händelserikt liv hamnar Allan Karlsson på det äldrehem han tänker ska bli hans sista anhalt på jorden. Problemet är bara att hälsan vägrar ge vika, och en dag bär det sig inte bättre än att det är dags för honom att fylla tresiffrigt.
Pompa och ståt väntar, med kommunalråd och lokaltidning på plats. Ett spektakel så oönskat av Allan att han i stället kliver ut genom fönstret. Därmed är han på rymmen från sitt eget födelsedagskalas. I hastigheten råkar Allan få med sig en väska som han bara skulle vakta ett slag och strax har han både tjuvar och poliser efter sig.


Följ dina drömmar: ( är den tredje och sista delen utav "bröllopsfixarens dotter" ).


Bröllopsfixarens dotter är tillbaka! Sommaren är på väg till Cape Cod och Willa ser fram emot sol och bad, att läsa sina favoritböcker och hänga med kompisar - och Joseph förstås.

När Willa får veta att Norra Capes repertoarteater söker skådespelare till en ny (romantisk) uppsättning bara måste hon och Joseph spela huvudrollerna. De är ju äntligen tillsammans och rollerna är som gjorda för dem!
Ända tills Marielle, den nya (och ursnygga) tjejen i Cape Cod, dyker upp med siktet inställt på Willas kille och huvudrollen i pjäsen.
Och som om det inte vore nog måste Willa hjälpa till att fixa två bröllop. Willa kan inte bestämma sig för vad som är värst: att krevera av svartsjuka eller hålla koll på sexton skönhetstävlande brudtärnor. Men så möter hon Jace, och saker och ting tar en helt ny vändning…



Ettan heter Öppna ditt hjärta och tvåan heter Amors Pilar. Läs dom!


Kommentarer
Postat av: MALIN

sv; haha, nä, ett avsnitt varje dag ska det definitivt va ;) men Mysteriet på Greveholm är så jäkla bra att jag kan kolla på hela under en och samma dag, haha :D

2011-10-18 @ 19:26:33
URL: http://dreamingwideawake.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läste också Hundraåringen som (...) i somras (tror jag det var) men den var väldigt segläst tycker jag. Fick låna om den 3-4 gånger för jag hann inte. Vissa delar var bra, när de handlade om själva flykten, men när de berättade om Allans tidigare liv blev det väldigt långtråkigt.

2011-10-18 @ 22:29:37
URL: http://annalds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0