Elin / Requiem for a dream

För ett par månader sedan började jag kolla på en film om olika sorters missbruk. pga av några skäl orkade jag aldrig titta klart på den då den tar sådan himla energi från en som människa. Idag bestämde jag mig för att se om den, och de klart den vilket jag nu gjort. Åh herregud...



Filmen är från 2000 och handlar om hur drömmar och hoppet för framtiden helt plötsligt försvinner för fyra människor när de blir offer för olika missbruk. Det är verkligen hemskt att veta att världen faktiskt kan se ut såhär för vissa människor och tragiskt för dem som inte kommer ur det. 

Jag tycker att filmen var rätt invecklad, men ioförsig tror jag inte att en missbrukares liv är så speciellt lätt. Jag blev däremot överraskad utav de otroligt duktiga skådespelarna. Jag tänker speciellt på 30 seconds to mars sångare och gitarrist Jared Leto. Kanon bra. 

Detta är en film man endast ska se om man tror att man klarar av att följa fyra människor igenom ett missbruk. Jag tror inte det är en film man bara ska slå på för att se något. Tänker man faktiskt efter, är detta en vardag för många människor i världen. Men jag rekommenderar er att se den, det gör jag verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0