Julia / Gone - Övergivna

- Sam. Ja, han gillade jag. Lugn och modig, men ändå självsäker. Jag tycker om hans och Astrids förhållande.
- Boken var lite otäck och grym. Med grym menar jag att Lana fick ligga med skelettben utstickande. Medan fåglar bara väntade på att hon skulle dö.
- Själva handlingen, den är briljant tycker jag! Att alla vuxna försvinner.
- Den var lättläst även om den var tjock. Vilket är ett plus enligt mig.
- Alla krafter, först var jag lite skeptisk mot det. Att vissa får speciella krafter, men jag gillar det nu. Det blir en kontrast av allt jag gillar i bokväg. Romantiskt, fantasy, äventyr.
- Att den slutade så spännande! Jag bara måste läsa Hunger typ nu.
- Att man får följa Albert. Han som tog över McDonalds när alla vuxna försvann. Det gillade jag.
- Caine och Dianas förhållande. Jag vet, Caine. Han är ond. Men egentligen tror jag att han är snäll, och Diana med.
- Men Drake. Honom gillar jag inte. Usch vilken otäck kille.
Den är helt klart läsvärd!


Titel: Övergivna
Författare: Michael Grant
Serie: Gone
Antal sidor:
Betyg: 7/10

På ett ögonblick försvinner alla över 15 år!
Bilar kör av vägen, spädbarn ligger ensamma i sin vagga och plötsligt fungerar inte telefonerna, Internet eller TV. Det finns ingen hjälp.
En helt ny skrämmande värld möter de övergivna barnen och tonåringarna. En värld utan vuxna där laglöshet träder in. Där mat för dagen blir en kamp och där de starka ställs mot de svaga. Förtvivlat försöker de ungdomarna komma på gåtans lösning. Men tiden börjar rinna ut för Sam. Han fyller snart år. Och när man fyller femton försvinner man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0