Julia / Katarernas fästning

Jag har läst ut den andra delen utav Den yngste tempelriddaren serien. Det var faktiskt över ett år sedan jag läste ut den första delen. Jag hittade ju inte fortsättningen i biblioteket efter dom hade renoverat... Så jag vart överlycklig när jag kollade lite extra efter fortsättningen och hittade den! 

Direkt när jag kom hem började jag läsa den och minnet började komma tillbaka. Det jag började minnas var att, gud vad spännande boken är! Jag kunde aldrig släppa ifrån mig boken. Även om böckerna är ganska korta så kändes dom som riktiga tegelstenar. 

Det jag älskade med den här boken var att spänningen var olidig. Jag skojar inte, hela tiden var jag på spän. (de var ju jagade). Även om JAG inte vart jagad av Sir Hugh så var jag på spän och fruktade för blända blad. Det vart aldrig tråkigt att läsa den här boken. Det hände alltid något. Jag måste säga också att den här boken var snäppet bättre än första boken. 

Karaktärerna är några av mina favoriter. Speciellt Tristan. Vilken modig kille! Dock vart jag ändå lite irreterad på han. Han är ju för snäll mot sina fiender. Men jag ser även att han har utveckltas något enormt. 

Och äntligen äntligen var det lite kärlek i boken. Jag saknade faktiskt det lite i den första boken. Men nu så. Och Celia verkar underbar. "spoiler" Synd att det slutar som det slutar. 

Även om jag vanligtvis aldrig bruka läsa om riddare eller om kungar så är det här bland en av mina favoriter. Serien får inte missas! Jag älskar allt med boken, världen, karaktärer, naturen, folket. Allt!


Titel: Katarernas fästning
Författare: Michael P. Spradlin
Serie: Den yngste tempelriddaren #2
Antal sidor: 234 sidor
Betyg: 8/10



Stormen sliter i seglen och de väldiga vågorna sköljer över skeppet och för med sig allt som kommer i dess väg. Tristan och hans vänner, Maryam och Robard, sveps alla överbord och spolas medtagna upp på en strand i ett okänt land.

De tre vännerna hittas av en ung flicka, Celia, och hennes följe. Det visar sig att Celia tillhör katarerna och att de är förföljda av ärkebiskopens män som är utsända för att döda dem då de inte har den rätta tron. Tristan fattar tycke för Celia och lovar hjälpa henne, trots att han vet att han borde skynda sig till England med den heliga Graalen som han har gömd i sin väska.

Kommentarer
Postat av: Lucy

Har en tävling på min blogg där du kan vinna två böcker!

Kika gärna in! :D

2012-04-30 @ 22:37:19
URL: http://bokrygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0