julia / Dag 1

Dag 1: En bok som ala hatade förutom du
Hm, vilken kluring. Men, när vi läste Kim Novak badade aldrig i genesarets sjö på svenskan i skolan så minns jag att det var nog inte många som gillade den. En del läste väl aldrig ens ut den.
Jag tyckte inte heller om den då, men nu i efterhand så gillar jag den. Jag kommer inte ens ihåg varför vi läste den.

Dock så kan det vara en bok som dödar läsandet för ungdomar. Liksom, dom får en bok med ett Filosofiskt morddrama blandat med sex. Hur lockande låter det för en som inte läser så mycket?
Man måste nog ha läst lite (många) böcker innan man läser denna bok. Så, den passar inte alls in i skolan tycker jag. Och just för att ungdomar inte läser så mycket idag beror nog på att man får läsa en trög och tråkig bok i skolan.
Man borde satsa på roligare böcker att läsa i undervisningen tycker jag!
Filmen är både fin och vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0