Julia / Jinx, en vacker bok med så mycket smärta i sig

Jag hittade denna bok för en tia någonstans i Ullared. Jag visste inte då att den var skriven i diktform. Men handlingen lockade mig väldigt mycket.
Men den här boken var sorglig och rolig att läsa. Det var mycket smärta i den. Jag måste säga att jag älskar att läsa i diktformat. Jag har läst Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet av Sonya Sones som är ungdomsböcker också i diktform som jag gillade väldigt mycket. Jag gillade hela den här boken och rekomenderar den starkt!
Grace, Jinx lillasyster är för himla gullig och snäll. Jag tyckte om alla karaktärer, och även om det är i diktform så får man en hel bok med beskrivningar. Någon som har ett tips på bok som är skriven i diktform? =)
Jinx är en tjej som är kär i Charlie. Hon har en stor kärlek till sina handikappade lillasyster Grace och så har hon också en stor och komplicerad kärlek till hennes pappa Råttan. Charlie är hennes allt, sitt ljus i mörkret. Men när Charlie dör så försvinner livsgnistan. Hon söker tröst hos sin nyfunne vän Ben. Men döden kommer återigen och Ben försvinner ur hennes liv. Men vad hade hon gjort om inte Hal hade kommit in i hennes liv? Försvinner han också?

Kommentarer
Postat av: Patricia♡

Jag har nog aldrig läst en bok i diktform.



Kan du inte skriva en mening eller två så jag får se hur det är att läsa i diktform?

2012-03-01 @ 12:39:15
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Heartbeatings ♥

åh jag tycker också om att läsa böcker som är skrivna i diktform. tror du jag kan få låna den där av dig? ;) du kan få tillbaka dina andra böcker om du vill?

2012-03-01 @ 17:21:06
URL: http://heartbeatings.blogg.se/
Postat av: Patricia♡

sv: så skoj:)

2012-03-02 @ 02:37:53
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Maria

Testa "Vad mina vänner inte vet" och "Vad min flickvän inte vet" av Sonya Sones.

2012-03-17 @ 15:17:14
URL: http://ibokensvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0