julia / Bokomslagsduell #2

Och då var det dags för andra omgången av Bokomslagsduellen. Den här gången ut är ... En serie om Jennie som jag har läst. Och också tipsat om serien här på bloggen förut.

 

Jag har ju alltid tyckte om dom här, tycker dom känns lite rockiga, snygga, och passar perfekt in på beskrivningen på henne. Favoriten här är lätt...TREAN! Galet snyggt omslag. Känns lite high-school feeling också.

 

min första tanke var när jag såg dom nya omslagen var "vafan har dom gjort?!". Ärligt så tycker jag inte om ettan och tvåan, trean går väl an. Men inte ettan och tvåan. Så tråkiga och ja, tråkiga. Dom är så neutrala och jordnära. Jag vill ha lite färg!

 

Slutsats: Här vinner dom översta lätt. Jag tyckte inte alls om de nya omslagen. Så, vinnaren är dom "gamla" omslagen!

 

 


Handling för Jennie serien.

 

Först tänkte Janie inte så mycket på bilden av den lilla saknade flickan. Hon var bara ett av de många barn som försvunnit spårlöst och som nu efterlystes av sina förtvivlade föräldrar. Janie hade sett hundratals liknande bilder förut.

Men plötsligt slog det henne. Hon kände igen den där lilla flickan, som enligt texten försvunnit tolv år tidigare i ett köpcentrum. Och hon kände igen den prickiga klänningen! Den klänningen hade varit Janies älsklingsplagg.


Det hela verkade så otroligt, som en hemsk mardröm, men hon kunde inte komma ifrån tanken. Flickan på bilden var hon själv ...


Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag gillar bäst originalomslaget (ja, svenska då), så den såg ut när jag läste boken för typ 10 år sedan. :) Har lite svårt för när de alltid ska använda foton på omslagen. Tycker det blir mer känsla när det är tecknade omslag.



(hittade omslaget här: http://louloulouise.blogg.se/2011/june/2-st-boktips.html#comment)

2012-01-14 @ 13:07:14
URL: http://livetienetta.blogg.se/
Postat av: Ebba

De nya såg lite konstiga ut! Som om de har kapat dem på helt fel ställe?

haha :)

2012-01-14 @ 18:16:22
URL: http://ebbablixth.blogg.se/
Postat av: aliice

Jag tycker att du ska jämföra VA-omslagen! De engelska mot de svenska ;)

2012-01-22 @ 00:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0