Monstrets dotter - Kristin Cashore

Jag har läst: Monstrets dotter
Den handlar om:
 Sjuttonåriga Flamma kan läsa människors sinnen och styra deras vilja. Hela hennes väsen är förföriskt, men folk minns hennes elake döde far och undrar om dottern är likadan. Flamma vill bevisa att hon inte alls är som sin far. Med hjälp av sina krafter försöker hon avstyra ett hotande krig. Hon börjar inse den fulla vidden av sin styrka och den skrämmer henne. Kommer hon att bli ett lika fruktansvärt monster som hennes far var, eller kan hon använda sin förmåga till att göra gott?
Det här gillade jag:
Herregud, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det känns så overkligt att jag har läst den här boken, har liksom suktat efter den i flera månader men har varit för lat för att köpa den.
 
Tankeläsaren fick väääldigt höga betyg här på bloggen och nu minns jag varför jag har den som en bland mina favoritböcker. Precis som Tankeläsaren är Monstrets dotter precis lika bra, om inte lite bättre tillochmed.
Språket är så bra att jag fick rysningar, och slutet! När Flamma blir kidnappad, trodde jag skulle få en hjärtinfarkt. Herregud alltså!!
 
Okej, Flamma var helt fantastisk som huvudperson. Hon är ödmjuk men samtidigt så stark! Katsa var ju lite med stridsbenägen och så, men Flamma är det annorlunda med. Hon är så stark och ändå så svag samtidigt. Flamma är så jäkla smart också.
 
Precis som med Bitterblue i Tankeläsaren fattade jag ett tycke för Hanna. Och att hon har Brigans dotter gjorde det hela mycket bättre! Brigan ska vi inte tala om! Vilken man, wow. Är vekligen lite kär i honom, även om han är lite tvär och sådär.
 
Äntligen så börjar vissa knutar att lösas upp i böckerna. Nu väntar jag med höga förväntningar på nästa bok för det här är absolut utav en av de bästa böckerna jag har läst i mitt liv och i detta år. En så bra bok borde nästan inte finnas, man blir helt fäst vid karaktärerna.
 
Det här gillade jag inte: 
Att det var lite för mycket politik inblandat. Ville ju ha action och i hemlighet ville jag att Flamma skulle komma ridandes på Lillen i kriget och hjälpa till och skydda sitt land. Haha.
 
Titel: Monstrets dotter
Författare: Kristin Cashore
Betyg: ★★★★★★ - Bästa boken jag har läst 
Antal sidor: 408 sidor
Serie: De utvalda #2
 
 
LIte såhär var min reaktion på boken ibland!

Kommentarer
Postat av: felle

Haha, har du sett filmen på människan som springer så där?
Världens bästa film, helt cp är den!

rocky horror!

Svar: Hahahaha nej :P hittade den på tumblr haha :)
mycupoflife.blogg.se

2012-07-19 @ 15:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0