Små citroner gula - Omslag

 
    Norge                            /                           Tyskland         /             Danmark
 
                      
     Polen                                   /    Island                         / Tyskland (nyutgåva)
 
 
    Estland                                      /                 Ryssland                                             / Italien
 
Sveriges omslag                
 
Små citroner gula har blivit en utav mina svenska favoriter och Kajsa har tagit sig in på topp 5 bland svenska författare. Boken har blivit översatt (vilket jag förstår, för boken är helt awesome bra) och fått ett flertal fina omslag. Jag har två favoriter och det är Danmarks omslag som jag tycker är sjukt fint, och så Islands omslag tycker jag också är sjuk fint. Såklart har jag också de omslag som jag tycker är galet fula, som typ Polens. Vad tänkte de med? Vem vill ta upp en bok med två jättetuttar på? Ser helt knäppt ut haha. Jag tycker verligen ni ska ta och läsa Små citroner gula, jag tänker läsa Kajsas andra böcker ganska snart!
                   
Fulaste: Polen
 
Finaste: Danmark

Kommentarer
Postat av: Jenny Eriksson

Tycker också att Polens var fulast. Min favorit är Estlands :)

2012-07-29 @ 20:31:02
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se
Postat av: Moa

Vad kul med en bokblogg, verkligen!
Måste säga att jag ganska nyligen läste Små citroner gula i skolan och det var absolut en av dom bättre böcker jag läst! :)

2012-08-13 @ 10:01:14
URL: http://kissyourgirlfriend.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0