Babbeldrottningen i New York

Meg Cabot har blivit en av mina favoriter. Kvinnan har förtusan skrivit över 30 böcker och alla är lika bra! Hon har ett språk som ingen annan kan få till. Böckerna är otroligt pinsama, roliga och galet galna. Ibland ville jag gömma mig bakom kudden för den var så pinsam och ibland grät jag för den var så rolig.

Nu har jag precis läst ut tvåan i Babbeldrottningen serien. Visst den påminde lite om En Shopaholic serien men inget jag störde mig på. Den här serien har en egen karaktär.

Den här boken är skrivna för vuxna, men jag tycker att ungdomar passar bättre. Språket är otroligt lätt och spralligt. Det är väldigt tonårsaktigt tycker jag,

Boken passar perfekt för skratt och jag rekomenderar att den läses på sommaren. Ett plus är också om du gillar New York och Vintage kläder.

Slutet slutade så jäkla bra så nu bara måste jag läsa trean. Fast jag undrar om det kommer en trea? Dom kan inte iaf inte sluta serien så. Det bara får hon inte. Slutet lämnade mig massor med frågor och funderingar.

Jag tycker alltid att Meg lyckas så bra med sina karaktärer. Lizzie är inget undantag. Hon är skön, rolig, driven och jag önskar nog allt hon var min kompis i verkligheten. Det är lite kul att läsa om hur driven hon är. Jag skulle också vilja vara så driven som hon är. Oftast i böcker så är tjejerna inte så drivna. Men Lizzie erbjöd sig att jobba gratis med vintagebrudklänningar. Hon är riktigt jävla cool och jag ser upp till henne. (Om man nu kan göra det till en låtsas människa?)

Jag har inte så mycket att säga om den här boken. Den är rolig, passar alla tjejer (och killar såklart), även om man bara läser om vampyrer och varulvar. Ett gott skratt är ett säkert kort.



Titel: Babbeldrottningen i New York
Författare: Meg Cabot
Antal sidor: 293 sidor
Betyg: 8/10
Serie: Babbeldrottningen #2


Lizzie Nichols har ett stort problem i livet: hon kan aldrig hålla tyst! Hon har en osviklig förmåga att säga fel saker vid fel tidpunkt. Nu är hon i New York, lika bubblande charmig och optimistisk som alltid. Det gäller bara att hitta ett jobb och en bostad så blir allt toppen.

Men hon måste kämpa sig igenom den ena förnedrande situationen efter den andra och får slutligen jobb som receptionist på en advokatbyrå. Inte precis hennes drömjobb (som är att öppna en vintagebutik för brudklänningar) men det betalar i alla fall räkningarna. Fast hennes råd till blivande brudar att inte skriva på äktenskapsförorden underlättar inte precis hennes karriär. Kan hon aldrig lära sig att hålla munnen stängd!



Kommentarer
Postat av: Nea

Meg Cabots böcker är så härliga. Den här är inget undantag. Trean finns tyvärr bara på engelska, det verkar inte som att den blir översatt (men jag vet inte). :)

Svar: Neeej, fy vad dåligt. Hoppas verkligen att dom översätter den. Annars får jag väll läsa den på engelska :D
mycupoflife.blogg.se

2012-06-17 @ 12:11:13
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0