Juli - Tania Kjelstedt



Den här har stått på min läsa lista hur länge som helst. Så fort jag såg boken på någon bokblogg så vart jag kär i omslaget. Hade hoppats på med dunder och brak att den skulle bli en utav mina favoriter. Missförstå mig inte, boken var bra men inte i samma nivå som Sarah Dessen.

Den var verkligen fisljummen. Ingen späning, inga roliga karaktärer och den var väldigt förutsägbar. Inte bra. Böcker är som bäst när dom överraskar en och den här överraskade inte alls faktiskt.

Karaktärerna är så tråkiga, den är det gamla vanliga. En söt flicka, som träffar en söt pojke. Men såklart har den söta flickan är kompis som nästan alltid säger vad hon tycker och tänker. De börjar bråka och blabla.
Och så har vi Edmund. Som fixar allt efter ett samtal under 15 sekunder. Jag gillade inte honom eller någon karaktär. Det var länge sedan jag hyste en sådan agg mot en bok, men den här boken var inte bra.

I boken så hände det aldrig något heller. Det var liksom Kato coh Elin pratar med varandra EN gång och så pang! Var båda två blixtkära i varandra. Jag måste också säga att jag inte gillade Katos tankar.

Som en händelse *SPOLIER* när Elin hade en blå klänning och Kato ser henne i trädgården. Elin håller hela tiden på att dra ner klänningen eftersom den är för liten och vet ni vad tokfan tänker?! "bästa att jag inte kollar, jag skulle inte vilja att någon såg mig dra ner kläderna som är för små". Okej, det kanske inte var någonting med liksom, vem tänker så?

Ja, jag totalsågar boken. Jag hade ju så mycket förväntningar på den och den här boken  vart en super flopp verkligen. Det är absolut en sommarbok men ingen sommarbok jag skulle läsa om. Eller köpa till någon.


Titel: Juli
Författare: Tania Kjelstedt
Antal sidor: 221 sidor
Betyg: 2/10
Serie: -

Juli handlar om Elin som varje år åker till Shröderön. På Shröderön har en kompis som heter Sara, men Elin märker hur hon allt mer glider ifrån Sara. Så handlar boken om den nye killen på ön, Kato. Kato som hyr en gammal husvagn (tillsammans med sin mamma) och tar hand om ägarens handikappade son, Edmund. Elin blir intresserad av Kato.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0