Serier

Har tänkte och knåpa ihop ett inlägg om vilka serier jag läser/har avslutat/ vill läsa. Idag finns det massor med serier och om jag ska vara ärlig så har jag nästan ingen koll alls längre. Jag kommer nog fylla på och ändra lite här senare.



Alltså serier jag vill läsa.

- The Mortal Instrumments av Cassandra Clare.
Har den första boken hemma (City of bones). Det verkar som om alla älskar den här serien och ja, jag känner mig lite efter.

- Ful serien Scott Westerfield.
Känns också som om alla har läst den här serien. Har lånat hem den första boken och måste såklart läsa den.

- Matchad. Känns som om alla har läst dessa böcker. Jag älskar deras omslag och är väldigt nyfiken på ifall om Matchad är så bra som alla säger! Har lånat hem den så snart ska jag väll läsa den.

- Engelfors triologin. Okej, jag är väääldigt efter. Men jag har inte läst Cirkeln. Men två av mina vänner säger att den INTE är bra medans alla bokbloggare säger att den ÄR bra. Hm. Det är svårt det här.

- Tre serien. Den verkar väldigt bra. Korta men ändå vällfyllda med drama, kärlek och mysterium. Den har fått väldigt bra kritik och det finns typ nio böcker.

- Sagan om ringen. Varje gång jag säger att jag varken har sett eller läst Sagan om ringen får jag chockade ansikten tillbaka. Jag har nog aldrig tyckt om Sagan om ringen men jag planerar att läsa den. Den är ju klassiker!

- The iron king. Känns också som om alla har läste denna serie. Jag tycker att omslagen är fina och fast den har fått blandade kritik. Så jag får se hur jag göra. Kommer förmodligen att läsa den så småningom.

- Hex hall. Vet inte riktigt vad denna handlar om. Den har fått ganska bra kritik av alla bokbloggare och jag hade tänkt att läsa den.

- Beautiful dead.
Har första boken hemma och två av mina vänner säger att den är så bra! Då vart jag ju taggad till att läsa den.

Sen har vi alla vampyrserier, vampyrerna i morgonville, vampires diaries, house of night. Som jag någon gång ska försöka att läsa.







Serier som är avslutade.

- Imorgon när kriget kom. En bland de bästa serierna som finns. Älskar allt med serien och den blir aldrig tråkig. Alla borde verkligen läsa den här serien. Passar alla åldrar.     

- Vampire Academy. Wow, finner knappt några ord för den här serien. Det är ren kärlek.

- Jennie.
Det här är serien som innehåller böckerna Jennie 3 år, Måste Jennie välja? och Vad hände med Jennie? Den här serien är så bra! Jag måste verkligen läsa om den snart känner jag.

- Sommaren jag blev vacker. Tror nog att de flesta har läste denna serie. Passar perfekt till sommaren även om jag tyckte att den sista boken inte riktigt var så bra som jag hoppades :(

- Persikosommar. En utav mina favoriter. Denna serie borde läsas av alla tycker jag! Älskar allt med den egentligen.

- Twilight. Har nog också de flesta läst. Böckerna är så mycket bättre än filmerna. Fast, Vampire Academy är så mycket bättre än Twiligt.

- Elsa av Sofi Fahram. Jag tyckte väldigt mycket om den här chick-lit serien. Det var fart och full rulle hela tiden. Det är en rolig karaktär som Sofi har skapat tycker jag.

- Den yngste tempelriddaren.
SÅ jävla bra serie om riddare. Den här serien borde alla människor på denna jord läsa. Så freaking underbar och spännande serie.

Sedan har jag läst tvillingarna, Kitty, fem böckerna och sådana serier.


Det här är alltså serier som inte har tagit slut än.

- Hush Hush serien.
Har precis läst klart Noras val. Men tydligen så ska det komma en fjärde och förmodligen en sista bok.

- Malmens IK. En fotbollsserie som jag verkligen ääääälskar. Den femte boken har precis kommit ut tror jag? och det kommer en recension på den snart. Hoppas på fler böcker!

- Harry Potter. Skämmigt, har faktiskt inte läst den allra sista boken. Måste läsa den känner jag, eller kanske ska läsa om hela serien i sommar?

- The hunger games. Japp, skäms här med. Har den sista boken Revolt kvar. Vill vill vill läsa så snarast som möjligt.

- Jakten på Wondla. Har läst ettan, och tycker nog mer om den nu än precis då jag läste ut den. Vill så gärna läsa tvåan snart. Måste veta vad som händer.

- Den vita katten. En utav mina favorit böcker och snart släpps fortsättningen!! Är så peppad på att läsa den och den kommer göra sig så fint i bokhyllan med bok1.

- Gone utav Michael Grant. Har läste första boken och tyckte sådär om den. Men jag måste läsa vidare för att veta hur den slutar :o Blir att läsa i sommar (listan blir bara längre och längre)

- Heather hells. En utav Meg Cabots nya serier och JAG ÄLSKAR DEN. Hoppas bara på att det kommer fler böcker för just nu finns det bara två på svenska.

- Heist Socety. Ally Carters succe serie! Recension ligger uppe nu och den fick bra betyg utav mig.

- Kikki Strike. Har bara läst den första boken men jag vill gärna läsa tvåan. Jag fastnade för Kikki och hennes vänner i underjorden!

- De vandrade städerna. Den här serien liknar ingen annan serie jag har läst. Så annorlunda att jag bara måste läsa tvåan snart.


Kommentarer
Postat av: LARAMORE ᵖʰᵒᵗᵒᵍʳᵃᵖʰʸ ♥

Du borde verkligen läsa Engelfors trilogin! Den är riktigt bra, i alla fall dem två som har kommit ut (Cirkeln och Eld). Men tredje boken kommer nog vara minst lika bra!

Svar: Ja, ska försöka att läsa serien nu i sommar :D Har Cirkeln här hemma :)
mycupoflife.blogg.se

2012-06-08 @ 14:04:18
URL: http://laramore.blogg.se/
Postat av: Anna

Du kan ju alltid läsa Sagan om Ringen tillsammans med oss i sommar:D Jag och en bloggvän planerar att göra det under juli tillsammans med alla som vill och det kommer nog bli asroligt!:D

Svar: Det kan jag ju göra :D
mycupoflife.blogg.se

2012-06-08 @ 17:10:32
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Lisa - Lisas Böcker

åh, Persikosommar måste vara en av de bästa serierna - någonsin! <3

Svar: Håller med! Topp 10 iaf! :D
mycupoflife.blogg.se

2012-06-14 @ 15:27:29
URL: http://boklisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0