Mitt hjärta blöder extra mycket idag

Detta har inget med böcker att göra alls, utan om människors rättvisa vilket är väldigt viktigt.

Har ni någon nära vän som kommer ifrån utlandet? Som är icke svensk. Mörkhyad. Jag har det. Jag är vän med två utav killarna i familjen. Dom säger aldrig ont om någon och är alltid snälla och trevliga. Dessutom jävligt bra att snacka fotboll med. I Fredags fick vi i skolan reda på att dom har blivit utvisade. Folk grät öppet och var bara allmänt väldigt ledsna över situationen.

Det är en familj (alla är skittrevliga) och dom har bott här i 5 år. 5 år!! Det är sjukt länge och under tiden så har dom hunnit gått i skolan och lära sig det svenska språket. Det är 4 bröder, mamma och pappa. Pappan är dessutom sjuk i MS och måste få sin medicin. Den skulle han inte få i Irak. Deras hemland. Vilket skulle innebära att han skulle dö. Men jag tycker att man skickar inte ut en familj efter 5 år i Sverige. Max 1 år. Sen ska man få veta ifall om man får stanna eller åka. Punkt.

Snälla snälla snälla jag ber er. Sprid detta vidare och förhindra att mina vänner blir utvisade. Jag är hemskt ledsen över detta och mitt hjärta har fått en liten tagg i sig. Allt jag vill är att mina 2 fantastiska vänner ska få stanna kvar i Sverige.

Just nu har 3 tjejer kontakt (de förtjänar diplom alla tre) med media och vi hoppas att detta uppmärksammas! Detta är ingen vanlig utvisning eftersom pappan är sjuk och måste få sin medicin helt enkelt. 

Här nedanför kan ni kolla runt där det har uppmärksammans.


Här finns det också en facebook grupp där det finns mer information om det hela situationen.

Och HÄR kan ni lyssna på när en tjej ifrån skolan pratar om det. Det är P4 Sörmland.

Och så vår lokaltidning har också skrivit om det!



// Julia

Kommentarer
Postat av: Vynne

Nej men gud vad hemskt!! Hur kan man bara tänka tanken att utvisa en sån familj?!! Jag blir förbannad! Jag ska absolut föra detta vidare, och jag hoppas verkligen att dina vänner och deras familj får stanna i Sverige!

Svar: Ja, jag är väldigt arg på Sverige. Men som tur är så har dom skjutit upp utvisningen och än så länge är dom ju kvar i Sverige! :D
mycupoflife.blogg.se

2012-06-03 @ 22:22:38
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: Nea

Det är vid tillfällen som det här som man undrar hur sjuk världen är. Usch vad jag hatar Sverige ibland.

2012-06-04 @ 07:49:28
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0