Julia / Fatta eld

Jag läste egentligen ut den här precis efter första boken, men ni vet. Skolan och annat tar upp ens tid och så glömmer man bort att man har en liten blogg också.
Precis som första boken Hungerspelen bet jag ner mina naglar till nagelbandet för att den var så spännande. Jag tycker serien blir starkare och växer för varje bok. Spänningen byggs upp hela tiden med sina omöjliga händelser. Boken innehåller mod, styrka och skräck.
I mitten av boken undrade jag vad som kommer att hända i resten utav boken, och såklart händer det som inte får hända. Suzanne Collins gör det omöjliga skulle jag säga! Men boken får också mig att fundera på samhället, och det som händer i boken kan ju faktiskt hända oss också någongång i framtiden.
Läs boken om du vill ha en tankeställare eller en bra läsning.

Titel: Fatta eld
Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 318 sidor
Ingår i serien: The hunger games
Betyg: 8/10

Katniss trodde att en vinst i Hungerspelen var lika med framgång, lycka och berömmelse, men istället skulle det bara leda till fruktan och att hon blev ökänd. Huvudstaden är inte nöjd med henne. Hennes prestationer på arenan har gjutit mod i rebellstyrkorna - och i takt med att upproret växer sig starkare, ökar också riskerna för Katniss och de hon älskar - inklusive de två killar som slåss om hennes gunst. Varje val hon gör får ödesdigra konsekvenser. Och det är då huvudstaden blottar sin slutgiltiga fälla...

Kommentarer
Postat av: Ellen

Såg The Hunger Games på bio igår, kanske ska läsa böckerna då i väntan på nästa film? :)

2012-03-27 @ 17:26:33
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0