Julia / Dag 4

Dag 4 - En besvikelse

Hm. Jag har flera besvikelser. Eller inte besvikelser, utan mer sånt jag irreterad mig på. Haha.


1.

2.
Att nästan alla bloggkändisar i Sverige säger att dom älskar Hungerspelen. Men dom har inte läst böckerna?! Läste på Fokis blogg att Hungerspelen var en av hennes favoritfilmer! Och sen så en vecka senare köper hon böckerna för att läsa dom. Då vart jag faktiskt lite irreterad. Eller om man har klasskompisar som säger EFTER filmen att dom älskade Hungerspelen och Peeta, men dom har inte läst böckerna...Ni bokbloggare måste ju bara hålla med mig haha.



Att Sveriges förlag är så sega på att översätta böcker. Jag vet massor med bra engelska böcker som borde finnas på svenska! Jag vet att det kostar pengar att ge ut böcker, men det finns massor med böcker som verkligen borde finnas på svenska tycker jag.

Kommentarer
Postat av: micaela

Jag tror att jag tillhör en av de få som inte tycker att Hungerspelen är sådär jätte bra. Köpte första boken och läste (på engelska) men det kändes som att det fattades mycket på något sätt. Får vänta och se när man kan hyra filmen på DVD om den är något bättre.



Jag förstår att du vill att böcker ska ges ut på svenska så att fler kan ta del av den men jag tycker att man borde uppmuntra andra att läsa på orginalspråk då mycket kan försvinna i översättningar.

2012-05-08 @ 13:03:58
URL: http://dreamsaboutengland.blogg.se/
Postat av: Felicia

Ja! Håller absolut med dig!!

2012-05-08 @ 17:06:36
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: [email protected]

Haha, jag förstår ditt problem, men tycker inte att det är något problem. En del vill ju bara se filmerna, för de inte tycker om att läsa, och då kan man ju säga att man älskar Hungerspelen även om man inte läst böckerna, för då är det ju filmen man älskar! :)

Men håller tyyp med dig.. ;)

2012-05-11 @ 11:51:40
URL: http://livetenligtliisa.devote.se
Postat av: Felicia

Kika gärna in på min blogg och se min bookhaul! :)

2012-05-12 @ 14:06:28
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: LARAMORE ᵖʰᵒᵗᵒᵍʳᵃᵖʰʸ ♥

Jag önskar verkligen också att fler engelska böcker översattes till svenska. Det finns otroligt många böcker som jag hade velat läsa på svenska, men som bara finns på engelska. Och ibland så orkar man inte läsa på ett annat språk, så då är det lättare med svenska böcker. Men ja, dem borde verkligen översätta fler engelska böcker till svenska.

2012-05-12 @ 14:16:11
URL: http://laramore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0