Recension: Glashuset - Rachel Caine

Clarie har kommit till Morganville för att plugga, men Monica och hennes gäng gör det svårt för henne att gå i skolan. När Clarie får syn på en kontaktannons om ett kollektiv som söker en inneboende, utan att tänka sig för åker Claire dit och hon får bo där tills vidare. Hemligheterna avslöjas och vi får följa med på ett riktigt äventyr. 
 
Glashuset var en otroligt bra och spännande bok. Den var väldigt lättläst så man sögs direkt in i handligen, början tyckte jag var lite seg men sen när det kom mot mitten och slutet var det späning på hög nivå!
 
Jag hade ju som sagt världens lässvacka när jag läste den här boken så det tog 4 veckor att läsa ut den, men boken var bra och rätt för tillfället. Språket var bland det lättaste jag har läst occh egentligen skulle det ta mycket snabbare att läsa ut boken, men som sagt, hade ju världens lässvacka. Ska absolut läsa nästa bok i serien, för jag tror serien bara blir bättre och bättre! 
 
Clarie vart en liten favorit även om hon ibland kunde va sjukt jobbig och irriterande. Men hon är en nörd och jag har alltid varit lite svag för nördar. Jag gillade alla karakätrer, speciellt Michael. Han behöll lugnet när stormen bröt ut och ja, honom gillade jag. 
 
Men kortfattat om boken så var den väldigt bra och spännande, lättläst och man flöt med bra i handlingen. Det var kul att få läsa om vampyrer igen, har inte gjort det sedan jag läste vampire academy. Jag tror att den här serien kan bli en ny favorit hos mig! 
 
Titel: Glashuset
Författare: Rachel Caine
Antal sidor: 311 sidor
 
 
Tack så mycket Styxx för boken! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0