Julia // Recension: Fyra dagar, fyra nätter

Jag har velat läsa den här hur länge som helst och mina förväntningar var väldigt höga, och boken uppfyllde mina förväntningar om inte mer! Denna bok lutar lite åt Sarah Dessen, men det är här är precis min typ av bok, sommrig och har en bra blandning mellan kärlek, vänskap, äventyr och familj. 
 
Jag gillade hur författaren bakade in fakta om USA och delstaterna under bokens gång. Om man ska lära sig lite om USA tycker jag man borde läsa den här, eller iaf om du ska besöka USA någon gång. Och efter den här boken har jag blivit allt mer sugen på att läsa böcker om  innehåller roap tripar, eller tänk att åka på en egen! Bland det bästa med den här boken var också att den var som en resedagbok, det fanns spellistor och vykort från platser dom besökte, kvitton från där dom hade handlat osv. Mycket roligt och det piggade upp hela boken! 
 
Karaktärerna var egentligen inget speciellt, jag gillade Amy men hon kändes som om hon var lite för vanlig och var lite i tråkig emellanåt. Roger var det också inget speciellt med, men både Amy och Roger var roliga att följa, jag gillade också hur deras kärlek växte genom boken, för det kändes som om båda två växte genom boken. 
 
Jag tyckte boken kändes för kort, jag ville läsa mer! När jag läste boken märkte jag inte hur fort boken tog slut, den bara var slut och lämnade mig med massor med frågor. En bok ska inte sluta så, vart så besviken och arg och åhhhh!
 
Jag fick liksom rysningar när jag läste den här, tänk vad stor världen är och USA är bara en liten bit av hela kakan, jag vill hemskt gärna åka på en roap trip genom USA och vart ännu mer sugen nu. 
 
 
Men jag gillade den här boken mycket och jag tycker absolut den är läsvärd. Verkligen jättefin och bra.
 
 
Titel: Fyra dagar fyra nätter 
Författare: Morgan Matson
Antal sidor: 347 sidor
Betyg: ★★★★★ - Strålande
Serie: -
Andra bokbloggare recensioner på Fyra dagar fyra nätter: BokClara, Bokgläntan
 
Beskrivnig från Adlibris: 
 
"Vi kunde göra vad vi ville, åka vart vi ville. Vi skulle korsa kontinenten. Vi hade bil, bensinpengar och ett mål. Vägen låg öppen framför oss." 

Amy Curry tycker inte att livet är så himla toppen. Pappan dog nyligen i en bilolycka, och sedan dess har allting varit riktigt jobbigt. Hennes mamma har bestämt att familjen ska flytta från Kalifornien till Connecticut för att starta på nytt. I samband med flytten måste Amy köra familjens bil tvärs över kontinenten. Problemet är bara att hon sedan bilolyckan vägrar köra bil. 

Mamman fixar en chaufför, Roger, en kille Amy inte träffat sedan hon var liten, men hon är inte särskilt sugen på att sitta i en bil med en nästan okänd kille (dessutom oväntat snygg) i fyra dygn - vad pratar man om liksom? 

Amys mamma har gjort en resrutt åt dem, bokat hotellrum, och till och med gett Amy en bok där hon kan skriva upp sina minnen från resan. Förutsättningarna är så där, tycker Amy. Men under de fyra dygnen hinner det hända massor; de tar den ena omvägen efter den andra och det blir en roadtrip de sent ska glömma.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Läser den just nu!

Svar: Åh den är så bra! :)
mycupoflife.blogg.se

2012-10-11 @ 22:02:52
URL: http://somestuff.blogg.se
Postat av: Zozzo

Åh, älskar den! ^^ Hennes nya bok, Second Chance Summer, är också väldigt bra. Inte lika bra som denna dock, men du borde lätt läsa den om du gillade fyra dagar fyra nätter :)

Svar: Ja, den får jag absolut kolla upp! :D hihi
mycupoflife.blogg.se

2012-10-12 @ 19:41:23
URL: http://bokzoem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0