Julia // Böcker jag vill läsa just nu

Det kommer ut så bra böcker hela tiden, jag blir alldeles snurrig och helt överlycklig också. Dock så har jag en stor bokhylla med bara ett antal lästa böcker som ska bli lästa först. Men, jag är som jag är och kan inte låta bli att gå på bilioteket. Här är det iaf några böcker jag vill läsa ganska så snart! 

 
 Denna bok verkar vara hur jävla bra som helst. Lina Forss skriver på ett himla fint sätt och Niklas Krog har ju skrivit en serie jag tyckte väldigt mycket om, nämligen Tyrk&Ayla. Åh, jag vill gärna läsa den här! Det låter som en perfekt kärlekshistoria för mig. M-å-s-t-e l-ä-s-a n-u
 
Den handlar om att Turk och Ayla träffas under en natt. En natt de aldrig kommer att glömma. Dom tycker egentligen olika om nästan allting, men dom kan ändå inte släppa varandra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Denna bok utspelar sig i Sydafrika. Deras by har blivit invaderade av soldater och håller hela byn som gisslan och blir misshandlade. Men Deo och hans handikappskadade bror hinner fly och tar sig till Sydafrika. Allt dom är en fotboll som innehåller pengar. 
 
Denna bok verkar vara en sån som inte lämnar någon oberörd. Jag vill hemskt gärna läsa den, om inte minst ha den i min egen bokhylla. Dock så brukar krigsböcker sitta kvar hos mig väldigt länge, läste en bok förlänge sedan och drömde mardrömmar hela tiden. Dom sätter sig så djupt hos mig. 
 
 
 
 
 
 
 

 
Denna bok handlar om en kille, som vill bli fotbollsproffs mer än något annat i hela världen. Han kommer in på ett fotbollsgymnasium är han hur lycklig som helst. Men så går något fel, Simon blir mer och mer övertygad om att han måste gå ner i vikt om han ska lyckas. Allt fler och fler kilon rasar ifrån hans kropp och han är snart fast i en dödlig sjukdom. 
 
Okej, alltså. En kille som har ätstörningar. Låter väldigt intressant! Påminner lite om Martin Bengtssonsbok "I skuggan av San Siro" som jag har recenserat HÄR. Men denna ska jag absolut haffa tag i om jag ser den på biblioteket. 
 
 
 
 
 
 
 

Åh, vackra Paris. Okej, jag har aldrig varit där, men jag antar att det är vackert där. Den här boken handlar om Alva som flyr från sin mamma och sin drickande pappa. Hon flyr Stockholm efter en kvinna på tunnelbanan har sakt att hon borde bli modell och ger henne ett visitkort. Alva kommer till Paris där det är modellsommar för full rulle. Såklart finns det ju en pojke med i bilden. Han men de blåaste ögonen. 
 
Denna bok verkar bara bli bättre och bättre ju mer recensioner jag läser. Jag vill snarast läsa den! Jag vill hemskt gärna besöka Paris någongång (dock så kommer Paris aldrig att slå mitt vackra London). Modellböcker brukar ju vara rätts så intressanta och intensiva. Fint omslag också. 
 
 
 
 
 


Som om jag frågat Eftter Johannas senaste bok "Välkommen hem" så är jag väldigt sugen på att läsa denna. Eller ja, jag måste läsa den här. 
 
John ska börja nian och då släpper hans föräldrar bomben, dom ska skiljas. Men bara på prov, ingenting känns rolig längre. Inte fotbollen, inte att hänga med kompisar, och allt gör det inte bättre utav Saga hans barndomsvän och granne är tillsammans med hans bästa vän Lucas. Hur ska detta gå? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Micaela

Själv skulle jag gärna vilja läsa Jonas Gardells "Torka inte tårar utan handskar" och Peter Jöbacks "Jag kommer hem igen till jul". Gardells bok funderar jag dock på att låna som ljudbok då det är han själv som läser upp den, och jag älskar att lyssna på när han pratar. Känns som att det blir mer han som berättar historien än om jag läser den själv.

Svar: ja! Jonas gardell är jag också väldigt nyfiken på. Har "en komikers uppväxt" hemma i bokhyllan som väntar på att få bli läst snart! Åh, jag visste inte att Peter Jöback har kommit ut med den bok? Eller han kanske har flera böcker, vad vet jag haha! :)
mycupoflife.blogg.se

2012-09-16 @ 22:58:39
URL: http://booksandthings.blogg.se
Postat av: Jennilie

Sv: Tack så jätte mycket!! :)

2012-09-17 @ 14:53:58
URL: http://dayswithjen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0