Julia // Köpförbud

Denna ide kommer ifrån super smarta Hanna på Liberlibri.blogg.se. Tänkte också göra så, skit bra ju! 
Nu är det officiellt att jag har ett köpförbud. Jag skojar inte när jag säger att jag kanske bara har läst 20 böcker i min bokhylla. Jag är så jäkla duktig på att låna och köpa böcker så det inte är sant. Men nu så, har jag köpförbud. 
 
Jag får alltså inte köpa några böcker alls om inte jag har läst ut den här listan. Hehe, vi får se hur detta går. Det kan ju fakiskt gå åt skogen....
 
 

1. Den röda handsken – Holly Black

2. Mer än ögat ser – Melissa Marr

3. Lyckans hjul – Kajsa Ingermarsson

4. Samba fotboll - Fredrik Ekelund

5. Tystnad tagning – Michelle Magorian

6. Kaos – Catherine Alliott

7. Stålar – Kate Cann

8. Rör mig inte – Tahereh Mafi

9. Cirkeln – Mats Stranberg Sara Bergmark Elfgren

10. Strimmor av hopp – Ruta Sepetys

11. Lejon pojken – Zizou Corder

12. En sommardröm – C.S Adler

13. Det borde finnas regler – Lina Arvidsson

14. Dit man längtar – Ylva Karlsson

15. Gone – Hunger – Michael Grant

16. På vinst och förlust – David Nicholls

17. Glashuset – Rachel Cain

18. Det händer nu – Sofia Nordin

19. Vad mina döttrar bör veta – Elisabeth Nohle

20. Mig äger ingen – Åsa Linderborg 


Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Verkar vara väldigt många bokbloggare som har köpförbud just nu. Har själv det också och har bestämt att jag ska få ner antalet olästa böcker till 10 st innan jag får köpa nya, har just nu cirka 30 st :s

Svar: Gud, jag har också runt 30 böcker om inte mer....Japp, köpförbud var det här ja! :=)
mycupoflife.blogg.se

2012-09-11 @ 19:28:28
URL: http://boktycke.se
Postat av: Hanna

Hihi, hoppas det kommer gå bra med den här metoden! Är fortfarande inte helt säker på att jag kommer klara min lista men det är ju bara göra sitt bästa!

Svar: Haha ja. Men jag känner på mig att detta kommer gå vägen! har alldeles för många olästa böcker i min bokhylla! :D
mycupoflife.blogg.se

2012-09-13 @ 13:36:14
URL: http://liberlibri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0