Julia // Vad lyssnar jag på för musik?

Jag har sett att flera bokbloggar har skrivit lite om musik och sånt de lyssnar på. I början så tyckte jag att det flöt ifrån ämnet lite. Jag har ju en blogg om böcker, men jag tycker lite att musik hör ihop med böcker. Tex, soundtracken till filmerna som från början har varit en bok. Haha.
 
Jag och några kompisar diskuterade lite vad vi har musiksmak. Vi kom på att jag har en blandad, ibland kan jag lyssna på Wiz Khalifa (favoritlåten med honom är This Plane) och för att sedan byta låt och lyssna på Olly Murs.
 
Men jag har ju några favoriter. Tex, The Beatles. Jag älskar deras låtar, och när Paul sjöng på öppningsceremonin dog jag seriöst lite för det va så fint när hela arenan sjöng Hey Jude. Fick tårar och snoret rann 
Detta tyckte jag var så himla himla fint. Tårarna rann och snoret kom. Videon kanske inte syns men det finns på youtube. 
 
Sedan måste jag bara berätta om mitt allra första besök i Globen. Det var att se Tokio Hotel. Den 4 mars 2010. Hur himla ballt va inte det då? Jag vet inte varför jag började lyssna på dom, det kom med mina föräldrars skilsmässa och jag satt väl på youtube och sökte runt. Jag tycker dom är fantastiska killar och ni borde ge dom en chans, vet inte hur många gånger jag har hört "bögar, osv" och då har folk inte ens lyssnat på dom. Jag tycker dom har helt grym musik och jag längtar väldigt mycket tills deras nya album släpps. Kanske någon av er fina också va där? Eller kanske i Göteborg?. Mina favoritlåtar är faktiskt alla, men mest Noise, Pain of love, by your side, screaming, world behind my wall.
 
Tokio Hotel i globen den 4 mars 2010. Gud så jag tjatade om att få gå på den konserten.


Detta är lite godbitar ifrån min Spotify lista. Ni kan ju gärna skicka era favoriter eller något sånt. Är ständigt på jakt efter nya låtar och artister. Kan även tipsa om Miles Kane. Han är min favorit just nu och Carl Noren såklart. som borde få mer uppmärksamhet både i Sverige och utomlands.

 
Någon jag har lyssnat extra på denna vecka är Kapten röd. Tips tips tips. Jag tycker han är så jävla frän. Mer svensk rap åt folket! Kan nog vara den bästa svenska musiken. Brukar ju inte alls tycka om svensk musik, men Kapten röd och Björn Rosenström går bra. 
 
MIn nya och fina tygpåse. Ville så gärna va kvar på gröna lund (var där i fredags med skolan) och han hade konsert där. Men tåget hem var redan bokat. 
 
 Och så får vi inte glömma alla underbara soundtrack. Idag hittade jag ett nytt soundtrack. Nämligen Madagaskars soundtrack. Det innehöll massor med bra låtar som är med i Madagaskar 2. Madagaskar är också en utav mina favoritfilmer. 
 
Filmen Prom har massor med bra låtar, både filmen och soundtracket är värt att kolla in. 
 
 
 
 Har ni några musiktips att tipsa om? Som ni ser så har jag ganska blandad musiksmak. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag var också i Stockholm och såg Tokio Hotel! Och i Göteborg! Och i Wien. Och Milano. Och två år innan det i Holland. Erhm. Ja, jag gillar dem också väääldigt mycket (även om jag tyvärr lyssnar sällan på dem nu) så riktigt kul att höra om en annan bokbloggare som också gör det :D

Svar: Men gud vad mycket du har sett dom!!! :D Dom kommer ju alltid att vara mina favoritkillar! :D Dock så borde de ju släppa en skiva snart tycker jag! :D
mycupoflife.blogg.se

2012-09-10 @ 17:41:48
URL: http://liberlibri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0