Julia / Tappa inte huvudet

Jaaaaa. Den här boken har varit oläst i min bokhylla sedan bokrean. Men efter halv boken insåg jag mitt misstag! Jag läste fortsättningen! Hur kan man vara så dum att inte kolla upp vilken som är ettan och tvåan? Jag köpte båda böckerna på bokrean och trodde att den här boken var första boken. Men måste ju säga att det är kul att Meg har utvecklats sina böcker till "tjejdeckare". Gillar det starkt!
Men till boken nu. Meg Cabot har förmåga att skapa sådana härliga karaktärer i alla sina böcker. I den här boken har alla någon häftig eller rolig personlighet. Jag vill bara hoppa in i boken och bli superbästis med allihopa. Favoriten i den här boken är såklart Heather. Hon är rolig, lätt, och en aning lite klumpig enligt mig.

Jag måste ge cred till Meg för språket! Språket är fantastiskt roligt att läsa och det vart aldrig tråkigt att läsa boken eftersom det nästan hände något. Början var dock lite seg men sen "lossnade" det och då vart det att åka kana!

Späningen vart ju också olidig mot slutet. Eftersom det är mord iblandat (älskar college/highschool mord) i boken så var späningen var på topp. Dock kanske jag listade ut vem som var mördaren innan slutet men det förstörde inte läsningen.

Och nu, det svåraste. Vart ska jag placera in den här boken? Den hade ju lite kärlek, späning, mord, humor. Den har lite allt i allo tycker jag nog allt! Även om jag förväntade mig ett storslaget slut mellan Heahter och Cooper...

Tveka inte att läsa den här serien. Meg Cabot har lyckats en gång till och jag hoppas att det kommer ännu en fortsättning.

Titel: Tappa inte huvudet
Författare: Meg Cabot
Serie: Ett nytt fall för Heather Wells #2
Antal sidor: 326 sidor
Betyg: 7/10


Ett nytt mord har skett på Dödens korridor och inget gör Heather så upprörd som när någon dödar hennes studenterFöre detta popstjärnan Heather Wells har funnit sig väl till rätta i studenthemmets reception. Snabbt och lätt löser hon alla problem som uppstår och hon har inte ens svårt att hantera sin ex-pojkväns kommande bröllop, av pressen kallat århundradets kändisbröllop. Däremot har hon lite svårt att hantera situationen i kafeterians kök där en cheerleader bokstavligt talat tappat huvudet (faktum är att de hittat huvudet, det är kroppen som saknas). Omgiven av hysteriska studenter, sin kontaktsökande pappa och med sin ännu efterhängsnare ex-pojkvän i hälarna kastar sig Heather tacksamt över uppgiften att lösa mordet. Men spåret efter mördaren leder henne in på farliga vägar och om hon inte är försiktig har hon snart tagit sin sista bit choklad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0