Elin / med marias ögon



Maria snubblar fram genom den mörka skogen. Hon vill bort från elden nu, bort från midsommarvakan, bort från alla. Blåbärsriset prasslar mot hennes ben. Hon andas tungt och flåsigt. Annars är det inga andra ljug. Inga andra än Marias. Så sjunker hon ner på en stubbe. Upptäcker att hon har en ölflaska i handen. Hon vill inte ha mer öl nu. Hon lägger bort flaskan brevid stubben. 

Då märker hennes öron att det inte alls är tyst i skogen. När hon lyssnar kan hon höra stef som rör sig snabbt i mörktet. Hör hur den mjuka mossan suckar när stegen trampar på den. Stegen närmar sig. 

Så når en röst fram till hennes stubbe. Rösten ropar ett namn. Men bara lågt, så att det inte ska höras så mycket. Som om det var vinden som bar namnet genom skogen, precis så låter det.
- Airam, viskar rösten.
Författare: Stefan Casta
Antal sidor: 236
Betyg: 3/5
Läs den / Läs den inte: Om du vill läsa en bok med fina ordval och lite sådär halvpoetisk till en början. / Dålig story tycker jag och mycket konversationer, vilket jag inte gillar. 

Den här boken hade kunnat blivit riktigt bra. Den börjar med menningar som Våra handflator möts. Vi utstöter var sitt läte. Vi kysser varandra på kinden. (Fast jag vet att du vill kyssa mig någon helt annanstans. och Jag ligger med slutna ögon. Jag tycker om att göra det, att blunda och höra att livet fortsätter trots att jag inte ser på men fortsätter sedan med en otroligt tråkig story och helt andra sätt att skriva på. Men jag tycker kanske att ni ska ge den en chans endå ifall ni vill läsa om lite kärlek och bli förvirrade en de.

Kommentarer
Postat av: Bokälskarinnan

sv: varsågod :)

2011-11-02 @ 07:43:18
URL: http://bokalskarinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0