julia / eldmärkt

Okej, jag har aldrig varit intresserad av fantasy/magi. Förutom Harry Potter då. Men nu på den senaste tiden har jag läst flera stycken fantast böcker, förra året var det bara Chick-Lit böcker som gällde, jag slukade alla jag kom över.
Men, fantasy kan vara bra! Riktigt bra faktiskt. Och jag gillade den här boken starkt. Men mot slutet var det liksom att jag ville att den skulle ta slut. En bok på på flera hundra sidor måste det alltid hända något nytt, men det gjorde det inte i den här boken. Det vart långtråkigt efter en stund. Och alla dessa ord, Utgård, midgård, asar, drömmens älv, Jag kan inte nånting om gudar eller asatron, så för mig så fattade jag noll vad dessa ord hade för betydelse i bokens handling. Men det gick, men böcker om gudar och runor är inget för mig har jag märkt.
Författare: Joanne Harris
Antal sidor: 552
Betyg: 3,5/5
Läs den/läs den inte: om du är som jag "nybörjar fantasysit" / det måste vara kärlek i böckerna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






Det är femhundra år efter Ragnarök och asatron är ersatt av en enda gud, The Order. Det är iaf vad alla tror. Men trollen som härjar i byns källare skvallrar om annat. 14-åriga Maddy är den enda som kan hindra att ett nytt uppstår. Misslyckas hon hotar världens undergång. Igen.
Maddy har i sitt helva liv varit ensam. Hon träffar sin vän Enögda varje år när skördemånaden kommer. Men hon vet inte att han inte bara är en gammal man som berättar sagor och historier.

Kommentarer
Postat av: kolakatten

kan hålla med om slutet, kommer ihåg att jag tyckte det var lite segt:/

2011-10-26 @ 07:19:48
URL: http://kolakatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0