julia / två recensioner. The Carrie Diaries och Stenhjärta

När jag först hörde talas om att det fanns en bok om Carrie, innan hon kom till New York lät alldeles vansinnigt tyckte jag. Jag kunde inte tänka mig att Carrie hade en bakgrund innan hon kom till New York och sedan drog Sex and the City igång. Och eftersom jag hade så låga förväntningar på boken så slog den mig med häpnad och  det slutade med att jag sträcktläste den.
Den var rolig och gav en riktig "high school" feeling. Och jag tänker absolut läsa Sommar i New York som är fortsättningen.

Författare: Candace Bushnell
Antal sidor: 428
Betyg: 4/5
Läs den / läs den inte: om du gillar high school böcker / om du inte vill förstöra din egen "bild" av Carrie.


Beskrivning:

Carrie som alla vet, är känd ifrån Sex and the City. I The Carrie Diaries får vi lära känna Carries barndomsvänner, hennes familj, och så får vi vara med när hon plöstsligt tar det stora steget och lämnar sin lilla småstad för ett New York liv. Men innan hon tar steget och lämnar småstaden för vi följa med henne i kärlekstrubbel, hemligheter avslöjas, vänner försvinna.









Stenhjärta trodde jag skulle vara en magisk kärleks historia. Men det var den ju såklart inte. Den var lite tråkig, och seg. Och den slutade inte alls lyckligt. Tjejen fick inte killen... Och så måste det vara. Punkt slut.
Men annars var den lättläst och gick lätt att läsa ut.
Författare: Ingrid Olsson
Antal sidor: 298
Betyg: 1/5
Läs den / läs den inte: om du gillar att typiska svenska ungdoms böcker / om du är som jag och vill ha ett litet djup på boken.



Beskrivning:


Hanna saknar sin syster, den enda som Hanna kan prata med om allt som är jobbigt. Som skolan, och Kalle. Världens snyggaste trummis! Hanna är dökär i Kalle. Men han är ihop med Jossan, mardrömstjejen med silkesblondt hår.
Hur långt ska man gå för att få den man vill ha? Är det okej att såra andra på vägen? Och hur mycket ska man utsätta sig själv för?

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, jag har precis köpt The Carrie dairies, men har inte läst den än. Jag har skyhöga förväntningar och hoppas det inte sabbar serien för mig :P

2011-10-29 @ 22:30:15
URL: http://annalds.blogg.se/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

The Carrie diaries har jag läst. Den är jättebra! Har även den andra boken i bokhyllan som väntar på att bli läst :)

2011-10-30 @ 08:06:24
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

2011-10-30 @ 08:06:36
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0