Veckans läsare #1


Sof ia spelar helst på sin gitarr och umgås my cket med sina vänner. Hon spelar sin covers och lägger upp dom på Youtube. Lyssna här. Vi har turen att få ställa några bokfrågor till henne!

Vad läser du helst på för språk?
Sofia: Engelska, för om bokens orginal språk är engelska så känns mer äkta.


Vilken är din favoritgenre?
Sofia: Deckare och självbiografier.

Du ska välja ny bok att börja läsa, hur väljer du boken? Omslaget? Bakside texten? Karaktärerna?
Sofia: Först läser jag vad som står på baksidan. Allstå, jag kollar alltid textstorleken i boken. För om det är för liten text så blir det tråkigt.

Köper du böcker i affär eller lånar på biblioteket/vänner?
Sofia: Köper böcker eller lånar ifrån vänner.

Serier eller ensamstående böcker?
Sofia: Serier, då blir jag mer sugen på att läsa ut böcker när jag vet att det finns en fortsättning.

Okej, serier säger du. Vilken är din favoritserie då? Sofia: Systrar i jeans. Jag har gillat den serien ända sedan jag gick sjätte klass!

Sista frågan. Om du fick välja en bok som redan finns, fast det är du som har skrivit den. Vilken skulle det bli då?
Sofia: Hmm, vilken svår fråga. Harry Potter kanske.


Vi kommer att fråga olika slags människor om deras bokvanor och favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0