Julia - Över näktergalens golv

Jag hittade tvåan, trean, och fyran på loppis. Jag hittade inte den första, (vilket stör mig något så otroligt haha).
Så jag fick helt enkelt låna den första delen på biblioteket,
 
Den här boken var svår att läsa. Japanska namn, klaner, ord mm. Jag hängde inte riktigt med ibland och det va säkert det för det tog så långt tid att läsa ut den, ca 4 veckor (vilket är långt för mig). Som tur så var den spännande, men det gick inte fort fram. Men det var en vacker kärlekshistoria, och ja, jag måste läsa tvåan nu även om jag inte vart så imponerad över denna bok. Den kändes mest seg och som den aldrig tog slut. Som tur var så var det ganska så stora bokstäver. Haha.
 
En annan sak jag störde mig på var hur folk va rädda. Jag vet att det fanns en härskare och blabla, men folk lät honom verkligen köra över dom. Sånt kan jag bli irreterad över. Grrrr....
 
 När det kommer till karaktärer så fastnade jag inte för någon, det fanns ingen som stack ut. Vilket var grymt tråkigt, jag kommer knappt ihåg vad alla hette. Så mycket brydde jag mig ungefär. Jag vet inte när jag kommer läsa fortsättningen, men det kommer inte bli på ett tag iaf.
 
Ni behöver inte läsa den här boken, för det finns måååånga fler bra böcker att läsa! Låter nästan som om jag totalsågar den här, men det gör jag inte. Jag hade helt enkelt förhöga förväntningar och vart besviken helt enkelt.
 
'
 
Titel: Över näktergalens golv
Författare: Lian Hearn
Antal sidor:  313 sidor
Betyg: ★★ - Dålig men den funkar.
Serie: Klanen om Otori
 
I en avlägsen och fridsam bergsby lever en ovanlig pojke. Takeo har ännu inte upptäckt sitt sanna jag, och känner inte till sin avlidne fars hemlighet. Men hans stillsamma liv förändras för alltid den dag då krigsherren Iida Sadamu skövlar och bränner hans hemby. Takeo räddas av den unge herremannen Otori Shigeru, som för honom till sitt hem. Där sätts han i lära i allt en ädling behöver veta, men också i andra färdigheter - de märkliga, närmas magiska förmågor som tillskrivs det legendariska Släktet. Långsamt upptäcker Takeo sanningen om sig själv, och om det öde som väntar honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0