Julia // Revolt

Jag vet jag vet jag vet. Det tog mig ett år innan jag läste den sista delen i The hunger games. Jag vet inte varför, läste hungerspelen och fatta eld ganska så tätt inpå varandra, men jag läste aldrig Revolt och varför vet jag inte. 
 
Men så en dag sså insåg jag att jag var bara tvungen att få reda på hur det slutar och nu är typ boken utläst och jag säger hejdå till The awesome hunger games. Denna bok är så rå, tycker ändå inte att barn under 12-13 ska läsa den. Mycket dödande och så.
 
Men jag tyckte att serien slutade bra, är ju som sakt Team Peeta rakt igenom. Ni som har läst Revolt vet vad jag menar. (gale, du kan slänga dig i väggen). Men det känns lite sorgligt ändå för nu har jag ju läst alla böcker i denna fantastiska värld och serie. Har ju alltid haft att "juste, jag kan ju läsa Revolt. Nej, jag sparar den" i baktanken hela tiden. Men nu så, är serien utläst och jag tackar för mig.
 
Men samtidigt så tycker jag språket är ganska svårt, inte jättesvårt. Utan  det är mer anträngande, man får tänka till under läsningens gång. Men jag gillar det, som sakt. Det finns inga så lika spännande och bra böcker som dom här. Jag älskade varje sida och rad.
 
 Omslaget är dock så jäkla fult...

Titel: Revolt
Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 329 sidor
Betyg: ★★★★★ - Strålande
Serie: The hunger games #3
 
Rebellerna har gjort uppror. Katniss är räddad. Distrikt 12 ligger i ruiner. Peeta är kvar i huvudstadens våld. Finns verkligen distrikt 13? Kommer Katniss och Peeta att återförenas eller tar huvudstaden Peeta från henne. Var är hennes mamma och lillasyster? Och vilka andra från distrikt 12 har undkommit?
 

Kommentarer
Postat av: micaela

Jag har också läst de två första böckerna men jag var inte sådär jätte imponerad av någon av dem. Tyckte att själva historien var ganska häftig, men tyckte att det saknades mycket som jag hade tyckt varit intressant att läsa.
Hade jag sett det där omslaget hade det tagit mig ett bra tag innan jag förstått att det var en Hungerspelen-bok!

2012-08-26 @ 14:49:10
URL: http://booksandthings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0