Julia // Rockar fett

Detta bibliotektlån var helt spontant. Hade inte alls tänkt låna någon bok, men så fick jag syn på omslaget och det ser ju lite speciellt ut. Boken var också speciellt. Fast på ett bra sätt. 
 
Jag tyckte mycket om den, språket var helt fantastiskt roligt. Ozzy är ju helt suverän. Det enda negativa med honom är att han är så besatt av Samantha! Men annars är han är skön kille som jag gärna skulle vilja ha bland mina vänner. 
 
Jag kommer aldrig glömma visa karaktärer, typ som Amerikanen och Ozzy och alla bandmedlemar. Författaren gjorde så att alla karaktärer fick en egen personlighet som är ovanlig. Oftast i böcker brukar det ju vara så att det bara är EN person som har en personlighet som sticker ut, men i denna bok hade ALLA karaktärer roliga och knäppa personligheter. Ett minne för livet som man brukar säga. 
 
Man kommer väldigt lätt in i boken och vilket är ett plus. För jag tycker när man väl kommer in i boken så kan man inte lägga ifrån sig den! 
 
Storyn total älskade jag! Jag älskade hela boken, språket var helt fantastiskt, den va rolig, knäpp. Jag skrattade flera gånger. 
 
Psst. Till er alla som gillar musik, ni lär nog gilla denna. 
 
 
 
Titel: Rockar fett
Författare: domenica Luciani
Antal sidor: 2??
Betyg: ★★★★★ - Strålande
Serie: -
 
 Ozzy Mesini, även kallad Mesen, är tretton år och bor med sin mamma. Han är allt annat än tuff; han spelar basfiol, är hemligt kär i klassens snyggaste tjej, hatar hårdrock och fula ord och har inga märkeskläder (det sistnämnda är inget han har valt själv). Men hans namn Ozzy (efter den legendariske Ozzy Osbourne) inger ändå en viss respekt hos hans hårdrocksälskande klasskompisar. Han är dessutom resultatet av hans mammas mycket korta förbindelse med en berömd och förmögen hårdrockstjärna, Roddy Young. Men det vet han inte om. Hon har konsekvent vägrat att berätta vem fadern är ända till den dagen pappan plötsligt ringer och annonserar sin ankomst. Och han är inte precis den Ozzy hade drömt om ? 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0