julia / att åter mötas


När unga Emma Litton lämnar det brusande storstadslivet i Paris och återvänder till Cornwalls gröna kullar och blånande hav för att slå sig till ro hemma hos sin far, den berömde konstnären, anar hon inte vilka förvecklingar som väntar.
Emmas dröm om att få leva ett stilla familjeliv i det vackra huset vid havet blir verklighet åtminstone för en tid. Så inträffar något som med ens kullkastar Emmas framtidsplaner och hennes liv tar en ny vändning. Och när hon blir kär får hon ett nytt perspektiv på tillvaron och inser att ingenting kan tas för givet. Inte ens kärleken...
Titel: Att åter mötas
Författare: Rosamunde Pilcher
Antal sidor: 194 sidor
Betyg: 3/5
Jag tyckte mycket om den här boken. Den är väldigt gammal och det märks kan jag säga. Vissa ord har jag aldrig hört tidigare och det är inga styckindelningar.
Men den har sin lila glans och jag är glad att jag köpte boken för en 10:a. Och det bästa är att jag har en till bok utav henne! Vildhonung.
Men den var romtantisk och lite rolig och jag tycker Emma är skit cool. Liksom, flyttade hemifrån vid 14 års ålder och har bott lite överallt i Europa. Det vill jag ju också göra!
Gå till ditt närmaste bibliotek och låna hem lite böcker utav henne. Ni blir inte besvikna. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Frågestund på bloggen, kika gärna in och lämna en liten fråga! :D

2012-02-05 @ 13:27:53
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0