julia / favorit film

Jag har nu gått och kärat ner mig i I morgon när kriget kom böckerna. Jag har dessutom sett filmen, When the war began. Det var riktigt bra och det var första gången jag inte vart besviken över en film som jag redan hade läst boken på. Men den här höll måtet och överraskade mig stort! Jag måste säga att alla karaktärer var precis som de hade beskrivits i boken och "helvetet" var alldeles perfekt! Och..Åh så bra filmen är.



Handling för filmen:
Sju ungdomar ger sig ut för att leva vildmarksliv under några dagar. När de kommer tillbaka till civilisationen gör de en hemsk upptäckt: husen är tomma, hundarna döda, strömmen är borta och telefonerna har slutat fungera. Snart klarnar bilden: deras hemstad har invaderats av en fiendehär och deras föräldrar och vänner har blivit tillfångatagna. Nu måste de fly.
De drar sig tillbaka till den undangömda dalgång som kallas Helvetet. Där bildar de en gerillagrupp för att göra motstånd mot ockupationsmakten.











P.S jag har nu läst ut del 5 av Vampire Academy. Grät floder och jag ska ska snart börja på sista delen...Hatar när en serie tar slut :( detta är min absoluta favorit serie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0