julia / Sommar i New york

Sommar i New York är den andra boken om Carrie Bradshaws tonårstid. I den första, The Carrie Diaries , fick vi följa Carries sista år på high school och vi fick veta hur det gick till när hon bestämde sig för att flytta till New York. Nu är det sommar, hon befinner sig i sina drömmars stad och går en skrivarkurs på college. Dessutom har hon träffat en ny kille. Allt är helt perfekt, men Carrie upptäcker snart att livet i New York har en baksida .



Titel: Sommar i New York
Författare: Candace Bushnell
Antal sidor: 397 sidor
Betyg: 4/5
Favorit karaktär: Capote, även om jag inte tyckte om honom i början så började jag gilla honom mer och mer under bokens gång. Kanske för att visar sig att han är snällare än vad man tror och det var synd att inte Carrie kom på tidigare att det är Capote hon gillar!


Jag vart bara sugen på att se Sex and the city 2 när jag läste denna bok och man kan ju inte låta bli att älska den. Den är underhållande, nytänk och Candace beskriver New York jättebra och Carrie med för den delen. Jag tyckte om att man får veta exempel, att Samantha var påväg och gifta sig. Kanske därför hon är emot bröllop nu?
Det enda negativa med den här är att jag saknar Charlotte. Både Samantha och Miranda kommer tidigt in i boken medans Charlotte kommer in på dom sista sidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0