julia / om jag stannar

Mia lever för musik och sin cello. Hon har pojkvännen Adam vid sin sida och bästavännen Kim.
Men när Mia och hennes familj på mamma,pappa och lillebror Teddy hamnar i en tragisk bilolycka får vi följa med under hennes 24 kritiska timmar på sjukhuset. För att lära känna Mia så kollar hon tillbaka på sitt liv med sin familj, hur hon träffade Adam och Kim. Medan hon bestämmer sig för att forstätta leva eller släppa taget och försvinna.

Titel: Om jag stannar
Författare: Gayle Forman
Antal sidor: 192 sidor
Betyg: 3/5
Bästa karaktär: Hennes mamma och pappa. Coola föräldrar som alla tonåringar önskar sig att ha. Musiknördar, avslappnade, tror på Mias och Adams kärlek, var först med att gifta sig bland alla sina kompisar, fick barn tidigt.


Jag hade ju som helst inga förväntningar på den här boken, dock att den skulle bli jobbig att läsa. Och såklart hade jag rätt. Den var jobbig att läsa, speciellt när hon får reda på att hennes bror inte finns mer och då ville jag bara slänga boken i väggen för den var så orättvis.
Men det var en fin bok, den satte sina små avtyck. Men jag gillade den iaf och tyckte den var lite spännande samtidigt som jag inte tyckte om den. Jag vet inte riktigt vart jag står när det gäller den här boken än. Det återstår att se om När jag lät dig gå är precis likadan eller kanske snäpet bättre!
Jag vill verkligen läsa När jag lät dig gå som är fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: M*

- wordpress :)! god fortsättning! kram!

2012-01-03 @ 21:57:10
URL: http://ILROMANISTA.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0