Julia // Airhead och Att vara Nikki - Meg Cabot

Nu i veckan har jag läst Meg Cabots serie om Nikki (eller om Em). Jag måste säga att jag inte hade en aning om vad den här serien handlade om när jag lånade hem dom. Tänkte faktiskt lämna tillbaka dom utan att ha läst dom. Men det är jag glad över att jag lät bli, för en bättre serie får man leta efter. Jag tänker läsa Jagad som är den tredje delen i serien ganska snart. För jag måste veta hur det går.
 
Den är tycker jag är ganska så olik Megs andra serier. Den här är inte så rolig, (man skrattar ju till ibland) men oftast så brukar Megs böcker vara roliga igenom hela boken, dom här böckerna fick mig att tänka till och stanna upp läsningen för att ta in vad som hände i böckerna. Ibland gick det segt, men det gjorde inget, för det hände alltid något. Jag älskar att Em är så smart! Ibland kan vissa karaktärer vara riktigt pinsama och dumma, men Em är smart och gör inte bort sig mer än vanligt.
 
Till en början när Em hamnade på sjukhuset så fattade jag inte vad som hände. Haha, kände mig som Em just då och undrade varför folk undrade ifall om det verkligen va hon osv. Jag var helt borta! Men sen ljusade upp sig. 
 
Och lilla Christopher då! Åh, raraste killen. I Att vara Nikki trodde jag att min hjärta skulle gå sönder. Han är ju helt nere och ledsen, och inte heller kan Em säga att det är hon osv. 

Det är jättesvårt att skriva om den här serien utan att avslöja för mycket. Men om ni har missat denna serie så måste ni läsa den, jag menar det. För den är så bra och så vriden och så osannolik att man bara måste läsa den. Jag kunde inte lista ut slutet i båda böckerna utav vart väldigt förvånad och det kändes som om slutet kom från ingenstans och så fort jag kommer iväg till ett bibliotek så ska jag låna fortsättningen som heter Jagad. 
 
 
 
Titel: Airhead
Författare: Meg Cabot
Antal sidor: 290 sidor
Serie: Arihead #1
Betyg: ★★★★★ - Strålande
 
Titel: Att vara Nikki
Författare: Meg Cabot
Antal sidor: 304 sidor
Serie: Airhead #2
Betyg: ★★★★★ - Strålande
 
 Emerson Watts är en 16-årig pojkflicka som inte är värst populär i skolan, hon ogillar de Levande Döda, hejaklacken, mode och allt annat 'tjejigt'. Istället gillar hon att spela tevespel och titta på operationsdokumentärer med Cristopher, som hon är hemligt förälskad i.
Nikki Howard igen är raka motsatsen, hon är nämligen tonårsmodell och därför väldigt populär. Hon hänger med kändisar och klubbar. Hon är ansiktet utåt för Stark produktionerna.
En dag händer det en hemskolycka på ingivningen av Stark Megastore där Em Watts befinner sig med Cristopher och sin lillasyster Frida, även Nikki Howard är där.
Både Em och Nikki hamnar på sjukhuset, men båda kommer aldrig själv gående tillbaka. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Glee bloggen

Nu är glee bloggen startad igen!

Kram, http://glee.blo.gg

Svar: Åh va kul! :D
mycupoflife.blogg.se

2012-08-20 @ 21:52:56
URL: http://glee.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0