Skandaler - Sara Shepard

 
Detta har jag läst: Pretty little liars #3 Skandaler
 
Och det handlar om: 
Efter Tobys överraskande död försöker Spencer, Aria, Emily och Hanna att återgå till sina vanliga liv. Men inte desto mindre fortsätter den mystiska signaturen ”A” att trakassera dem. Deras perfekta yta börjar rämna inifrån och intrigerna tätnar. Och speciellt för en av tjejerna blir livet extra tungt då hon blir utpekad för mordet på gemensamma bästisen Alison.
Så händer något som förändrar allt. ”A” begår ett litet misstag och en av tjejerna röjer identiteten bakom signaturen. Men innan hon hinner berätta för de andra råkar hon ut för en mystisk ”olycka”. Kommer hon att överleva, eller har någon tystat henne för alltid?
 
Det här gillade jag med den:
Allt! Den här boken var så mycket bättre än de tidigare böckerna. Det var spännande och mer fart. Sara sitter inne och håller på vem A är. Jag har ingen aning om vem A är än och det är här är 3:e boken. Hanna har äntligen kommit på vem A är och skulle precis berätta för Aria, Emily och Spencer men bli påkörd! Vilket genialt drag utav Sara att dra ut på serien tycker jag. Nu måste ju jag som läsare fortsätta att läsa vidare i nästa bok. 
Jag tycker också att Sara har gjort en bra sak med serien. Att jag kommer ihåg vilka tjejer som är vilka! Det är väldigt mycket karaktärer med och i början var det svårt att hålla reda på alla. Men redan efter andra boken så kunde jag alla utantill och deras familjer. Det här har blivit utav en av mina favoritserier och jag håller redan på och läser i nästa bok! 
 
 
Det här gillade jag inte med den:
Att det går olika snabbt i boken. På flera sidor kunde det inte hända någonting men sen vart det en jädrans fart! Det var synd också att jag har kollat på tv serien ett antal gånger innan jag läste böckerna. Tankarna for för mycket till tv serien och hjärnan skulle genast börja jämföra med tv serien.
Vissa saker fanns inte i boken som fanns på tv och så tvärtom. Vart lite förvirrande ett tag haha.
Dock så tycker jag inte synd om Spencer och Aria. För liksom, dom hade ju kunnat göra allt annorlunda med det är lite svårare för Emily och Hanna. Men ändå så är Aria min favorit i serien! Och hennes och Ezras relation. Egentligen brukar jag inte tycka om lärar förhållande men nu, jag dör så fint det är. 
 
 
Antal sidor: 238 sidor
Författare: Sara Shepard
Betyg: 8/10
Serie: Pretty Little Liars #3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0