Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld

Modell: Sofia Gustafsson
 
Även om det här är en typisk tonårsbok så tyckte jag ibland om den. Den var väldigt seg och Minou hade jag väldigt svårt för. Hon klagade och klagade och klagade hela tiden. Jag vet att hon har blivit dumpad på det värsta viset, men för det behöver man inte sluta bry sig om sina vänner och klaga på allt och alla. Men jag tyckte om boken iaf. Även om jag bara kan hitta fler dåliga saker än bra så tyckte jag om den, lite iallafall.
 
Men samtidigt får vi följa en vilsen tjejs personliga utveckling. Boken hängde ihop väl och man liksom flöt med i språket. Men jag är absolut inte överförtjust som jag trodde att jag skulle bli. Måste då säga att Här ligger jag och blöder är mycket bättre. Jag tänkte hela tiden att boken är seg, varför händer det inget!?
 
Karaktärer fanns det gott om. Jag gillade inte Bianca. Ni vet i alla High School filmer så är det alltid en tjej som är vackrast men elakast? Hon påminde mig om alla High School drottningar. Men samtidigt så älskar man dom ju lite. Det var hatkärlek till Bianca. Fast det lutar mest åt hat för min del.
 
Karl däremot var en utav mina favorit karaktärer i boken. Han var väldigt jordnära och han ljög för sitt jobb för att vara med Minou! En riktigt karl skulle jag säga.
 
Jag väntade och väntade på att Minou skulle rycka upp sig. En litet uppvakande liksom. Men det kom aldrig något uppvakande för henne. Jag kan tycka att det bästa med böckerna är att se karaktärernas persolingautveckling under bokens gång, men det kom inget vilket gjorde att jag kanske tröttnade lite. 
 

Titel: Hål i huvudet
Författare: Jenny Jägerfeld
Antal sidor: 302 sidor
Betyg: 6/10
Serie: -

Minou är tjugotre år och bor tillsammans med sin kille Isak på Södermalm i Stockholm. I alla fall tills hon en dag kommer hem och hittar ett kassettband, på vilket Isak spelat in ett avskedstal. Han har blivit kär i någon annan, och eftersom han vet att hon inte skulle låta honom prata till punkt så har han valt att spela in förklaringen på band. På ett jävla kassettband!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0