Regn och åska. Citat

Hejhej. Jag samlar alltid på mig citat ifrån böcker, (har en liten bok jag skriver ner det i. Och nu är det dags att börja med 5 citat från Regn och Åska. Som förövrigt fick ganska bra betyg här på bloggen.

"-Det känns som jag inte är riktigt förberedd sa Lina"
"-För vad? svarade jag"
" -Allting. Allt det här som börjar nu."


" Tänk att vi har träffats varandra, Oscar. Det finns nästan sju miljarder människor på jorden och av dessa människor. Som tillsammans måste vara med om många miljader möten varje dag. Så möter just du och jag varandra. Det är nästan ofattbart"


"Det var som om vi gled in i varandras jag. Nästan som vi blev till en. Det var märkligt, men det kändes lite grann som att komma hem"

"Vi kan inte få en komplett bild av en annan människoa vid första ögonblicket första mötet. Vi lär känna varandra bit för bit, och kanske blir vi aldrig helt tydliga för varandra."


"- Det var fina ord du använde för att beskriva dina vänner"
"- Det är fina vänner. Svarade jag"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0