Julia / Hungerspelen

Medan jag ligger i sängen sjuk med One Tree hill på tvn och försöker skriva ihop ett vettigt inlägg om Hungerspelen. Det är nästan omöjligt. Boken är så stark och den fängslade mig redan på sida 13. Direkt jag läste ut boken, så bokade jag bio biljetter till filmen. Och sen om jag går ensam eller med någon spelar mig ingen roll. Jag tänker se detta mästerskap!! Men nu åter till boken. Eftersom det blir så mycket text så delar jag upp det lite den här gången.

Karaktärerna
Jag vet fortfarande inte vilken karaktär jag dras till mest. Jag tycker om Gale för hans försök att alltid skydda och skaffa mat till sin familj. Och Peeta för han är så himla gullig och han är är så snäll mot Katniss. Katniss för att hon visar ett sådant mod hela tiden. Och så tycker jag att Cinna, Effie, Haymitch gör det hela lite roligare att läsa om Katniss och Peeta.


Spänning/fart/acion/you name it
Jag tycker att spelet är så hemskt, och är lite glad över att det finns på riktigt. Men i Katniss distrikt får jag lite medeltidskänsla för Katniss skinnkläden och pilbåge och det kungliga diskriktet så får jag lite Sci-Fi känsla då maten kan komma upp på bordet utan att någon serverar. Men detta är inget minus! Inte alls. Suzanne har hittat på en egen genre som har blivit en succe!


Övrigt
Om du inte har läst boken/böckerna så måste du göra det. Detta är en ny generation av Harry Potter. Båda serierna är annorlunda och har gjort succe världen runt! Jag och alla andra är totalt nerkärade i denna magiska serie. Så köp eller låna och bli fast!



Titel: Hungerspelen
Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 301 sidor
Betyg: 10/10
Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag älskar böckerna!!♥ Har läs nu på sportlovet (som vi hade föra veckan)Hungerspelen och halva bok 2!! Du måste bara försätta läsningen med bok 2 Fatta eld!! Den är ännu mera spännade och så hemsk på sammagång!!

2012-03-13 @ 20:01:36
URL: http://thegoldenrose.webblogg.se/
Postat av: LARAMORE ᵖʰᵒᵗᵒᵍʳᵃᵖʰʸ ♥

Den är så sjukt bra! Älskar verkligen Hungerspels trilogin.

2012-03-17 @ 21:29:21
URL: http://laramore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0