Julia / Justin Case

Jag hade ju direkt inga förväntningar på den här boken. Och tur var väll det också. Jag fick liksom inte något grepp över boken. Jag förstod inte vad boken gick ut på och vad författaren ville ha sakt.
Jag vet inte riktig vad det här var för bok. I början när han träffade Agnes kändes det som om det var en kärlekshistoria, och boken är det på sitt sätt.
Men det fanns också i vissa lägen kändes det som om det var lite övernaturligt, med den där rösten som han hade i huvudet hela tiden. Och så får man inte glömma hans fantasihund? Varför såg Peter och dom andra hans hund när den var i hans fantasi? Eller missade jag något helt och hållet?
Jag tyckte inte om Justin/David något vidare allstå. Han tyckte så synd om sig själv och ja, han gjorde egentligen inget att bli av med rösten i huvudet. Och han vart så arg när Agnes inte hade samma känslor som honom.
Man kan ju inte tvinga en annan människoa att bli kär i en...
Jag tyckte däremot om Peter och om Agnes. Agnes med sina färgglada och fina kläder och om Peter med sin klokhet och det var nästan höjdpunkterna i boken.
Jag tyckte inte att boken var charmig eller annorlunda på något vis. Vad är det dom andra ser men inte jag? Boken var också inte ett sträckläs exemplar!
Nej, har man inget snällt att säga behöver man inte säga något alls. Så nu slutar jag.

Titel: Justin Case
Författare: Meg Rosoff
Antal sidor: 243 sidor

Vad skulle du göra om ett olycksbådande och obevekligt Öde följde dig med sin svarta blick var du än gick? Om det inte bara var ute efter dig utan också dina närmaste?
Femtonårige David Case ser bara en utväg att undkomma Ödet som flåsar honom i nacken. Han måste byta identitet, ändra namn och utseende och bli någon annan. Han blir Justin Case. Han lämnar sin familj, slutar skolan och bosätter sig i avgångshallen på Lutons internationella flygplats. Där kan han äntligen känna sig fri och fullständigt anonym. Men det gäckande ödet hittar honom snart ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0