Julia / Sju jävlig långa dagar

Ibland förstår jag inte riktigt hur Jonathan Tropper lyckas. Efter att ha läst Konsten att tala med en änkling och tyckte om den så längtade jag lite extra efter hans andra bok Sju jävligt långa dagar. Jag vart överraskad över dom olika kontrasterna i böckerna, fast ändå är dom ganska lika. Jag tycker också om att han har familjetema som bas i sina böcker.
Fruar som har dött och fruar som är otrogna, galna styvbarn, snygg lillebrorsa, lesbisk morsa. Allt handlar om familjen i böckerna.
Det är en mysig bok som är lättläst och så rolig ibland att man får ont i magen. Perfekt också att ge bort i present.
Karaktärna har sticker alltid ut och varje person är speciell på sitt egna lilla vis, vilket gör att det aldrig blir tråkigt att läsa. Det är alltid något nytt som händer och boken var slut för fort tyckte jag!

Titel: Sju jävligt långa dagar
Författare: Jonathan Tropper
Antal sidor: 350 sidor
Betyg: 7/10
Bästa karaktär: Philip, Judda lillebrorsa. Jag tyckte om alla syskonen. Men speciellt Philip för han låter underbar i mina öron. Minus alla kvinnor...

På sin frus trettiofjärde födelsedag överraskar Judd henne i säng med hans chef, radioprofilen Wade Boulanger. Judd står i sovrumsdörren med hennes favorittårta i händerna och ser livet rämna.
Två månader senare, på väg till sin pappas begravning, får han veta att hans blivande exfru är gravid. Till på köpet förväntas han sitta shiva, en judisk sorgevecka, tillsammans med sin minst sagt utåtagerande familj. Det blir sju långa dagar, fyllda av överraskningar och röjda hemligheter, slagsmål, otrohet och evig kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0