Julia / 11 frågor utmaning

Vi har blivit utmande av Jana att svara på 11-frågor. Antar att nästan alla bokbloggare har blivit utmnade vid det här laget!

1. Vilken är din favorit Astrid Lindgren-karaktär?
alla barn i byllerbyn och Ronja rövardotter. Älskar alla Astrids karaktärer.
2. Om du skulle ordna en blind-dejt åt två fiktiva personer, vilka skulle du vilja få ihop?
Hmm, jag vet inte! Ron och Hermonie kanske. Fast egentligen hade jag hoppats på Draco och hon...
3. Nämn ett exempel där filmen är bättre än boken!
oj, tycker alltid att böckerna är bättre än filmerna.
4. Vilken var din favoritbok när du var åtta år?
Eva och Adam tror jag nog.
5. Vilken klassiker tycker du bäst om?
Har inte läst så många klassiker. Räknas Harry Potter som klassiker? ;)
6. Hur mycket kostade den dyraste boken du har köpt?
139 kronor. Det var De utvalda - Tankeläsaren.   
7. Hur mycket kostade den billigaste boken du köpt?
5 kronor. De bästa böckerna hittar man på Secondhand eller loppisar!
8. Kommer du ihåg när du knäckte läskoden?
Nej. Haha. Fast egentligen borde jag ju göra det tycker man.
9. Vilken var den första boken du läste helt själv?
Det var väll en bok hette Babyfeber. Minns att tjejen det handlade om hade fått 9 syskon haha.
10. Vilken var den första boken du läste på engelska?
Minns inte. Var typ någon ifrån skolan. Fast jag har bestämt att jag ska börja läsa på engelska!
11. Vilken var din allra första favoritbok?
Jolly! Mammas gamla Jolly böcker. Kissar på mig av skratt av dom!

Och sedan också av Bokvarg!

1. Har du någonsin haft en crush på någon karaktär från en bok/tecknad film?
Ja! flera gånger faktiskt. Typ Sam i Vargarna i Mercy Falls och Patch i Hush Hush serien. Och Peeta i The Hunger Games.
2. Om du skulle bli förvandlad till ett djur, vilket?
Katt! Eller något häftigt djur som bor i djungeln.
3. Vilken karaktär från en bok har du velat ge ett slag, varför?
Oj, det finns många.
4. Hade du kunnat leva som vegetarian, varför?
Ja absolut. Men nu är det så att jag älskar kött.
5. Om du var med i Harry Potter, hade du velat ändra på historien?
Nej och ja. Ville ju att han skulle bli den nya rektorn på skolan.
6. Vilken genre läser du helst inte?
Jag läser nog allt. Men jag har börjat tröttna på vanliga tjejböcker.
7. Sommar eller vinter? Varför?
Både och. Jag älskar havet och stranden på sommaren. Men jag älskar också snön utanför när man sitter vid brasan och läser.
8. Har du läst en bok som alla andra älskade men inte du? Vilken?
Ja, Jag saknar dig jag saknar dig. Tyckte inte heller om filmen. Inte min typ av bok tror jag.
9. Var (soffan utomhus osv), när (på natten, dagen osv) och med vilket snacks läser du helst en bok?
Stranden på dagen och med popcorn! Älskar popcorn.
10. Vad väljer du, att leva i Narnia eller gå på Hogwarts?
Narnina lätt! Älskar allt med Narnia.
11. Om det började brinna i ditt hus och du bara hann ta ut 2 saker vad skulle du då välja av Böcker, Djur, Datorn, Anteckningar, Bilder eller något annat, varför?
Min katt lisa såklart och mina favoritböcker!


Ja. ni får väl ta frågorna och svara på själva. Jag antar att nästan alla har blivit utmande redan!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Är ingen renodlad bok-bloggerska men nu finns mina svar på bloggen! :-)

2012-05-01 @ 14:30:55
URL: http://dreamsaboutengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0