Julia // Allmänt prat

Jag brukar oftast inte bestämma innan vilka böcker jag ska läsa, vilket kan vara ett problem när jag är på biblioteket och lånar hem massor med böcker jag är sugen på att läsa, men sen när jag väl är hemma så är jag inte alls sugen på att läsa dom, vilket betyder att hälften åker tillbaka till biblioteket...hehe.
 
Men nu så har jag gjort en lista, eller det är mer som en hög på nattduksbordet. Jag ska läsa dom här böckerna, sen ska jag börja läsa mina egna böcker, som ni såg i inlägget under att dom är ganska många...hehe. Men det bästa med dom här böckerna är att allihopa verkar underbara och jag längtar tills jag får sätta tänderna i dom. Brukar ni göra listor på vilka böcker ni ska läsa? Eller tar ni bara någon ni är sugen på? 
 
Som om jag frågat:
Råälskade Välkommen hem av Johanna, den här boken har en kille som huvudkaraktär, spännande! 
 
En natt:
Efter Neas fina bokrecension på En natt sprang jag ärligt talat till biblioteket och lånade hem den här, oj vilken tur att dom hade den hemma också! Gillade Turk&Ayla väldigt mycket och Turk är med i denna bok, kan ju inte bli bättre. 
 
Som Zlatan, fast bättre:
Jag läser nästan allt med Zlatan, hehe. Och jisses, vad glad jag blev när jag såg den på biblioteket. Jag har velat läsa den väldigt länge nu. När jag först såg bara titeln så tänkte jag "ALDRIG, ingen kan vara bättre än Zlatan." Men oj så fel jag hade! 
 
Fyra dagar, fyra nätter: 
Började på den här imorse på tåget (oj, vad vuxet det lät), och är redan lite småförälskad. Jag älskar sådana här böcker och jag älskar att det är spellistor och bilder med. Piffar ju upp hela boken! 
 
Idag köpte jag biljett till mitt allra första författarmöte, och inte heller med vem som helst, utan den mest stiligaste mannen David Lagerkrantz (HAN HAR SKAKAT HAND MED ZLATAN IIIIHHHH!!!). Jag är lite nervös och kommer nu fangirla om det här överallt, twitter, IRL, facebook, jag känner också att jag måste ta en bild med honom och be honom hälsa till Zlatan om han träffar han att hälsa ifrån mig, men jag måste också få min Zlatanbok signerad och jag kanske borde läsa hans andra böcker... innan den 24 oktober. 
 
Och så kan ni också om ni vill kika in min filmblogg, eller filmblogg är lite fel, för det är också tv serier och annat med. Har inte bloggat där så mycket och om skolan skulle vilja vara snäll och sluta ge mig läxor så skulle nog allt bli lite bättre och lite mer bloggning. loomovie.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har en burk med lappar på alla olästa böcker jag har just nu. När en bok tar slut drar jag en lapp och läser den boken som står på :)

2012-10-09 @ 22:15:16
URL: http://mjuppi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0