Julia // Vilka loppisfynd man kan göra!

Jag köper nästan bara böcker på loppisar eller i second hand butiker runt om i Sverige. Jag älskar känslan när man har hittat ett riktigt bra fynd. Folk kanske tror att böcker är slitna och fula när man köper dom andra hand, men oftast är böckerna nya och fina. Oftast är det människor som bara har läst böckerna en gång och sedan skänker dom vidare böckerna. Jag har köpt alla mina Harry Potter böcker från en second hand butik för 15 kr, i en bokaffär idag kostar dom över 150 kr iaf!
 
Något annat som jag också älskar med att fynda böcker är att man kan fynda gamla böcker, och hitta nya författare. Vissa böcker kanske inte finns i affärerna längre, och ex. hälften av mina tvillingböcker är från second hand (har nästan hela serien) och dom finns inte i affär idag (iaf dom jag har kollat i). En utav mina favoritböcker fyndade jag för 10 kr, och den skulle jag förmodligen inte ens ha tittat på i en riktig bokaffär. 
 
Här nedanför är ett urval av mina bästa loppisfynd som finns i min bokhylla. Brukar ni fynda böcker från loppisar osv? Något annat man också kan kolla efter är DVD filmer, oftast är det inget fel på dom och dom är väldigt billiga. Min kusin hittade i sommras när vi var på loppis säsong 3 av desperate housewives. Det kallar jag fynd. 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: somestuff.blogg.se

Skulle jättegärna vilja besöka loppis/secondhand/myrornas men det finns inget i närheten... Skulle också vilja skänka en hel del böcker som jag inte vill ha längre och vissa av dom har jag inte ens läst så de är i bra skick!

Svar: Ja, jag skulle behöva också skänka lite böcker som jag inte kommer läsa men som jag äger :) Kanske någon annan blir glad över dom.
mycupoflife.blogg.se

2012-09-29 @ 09:36:25
URL: http://somestuff.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Jag köper också mest böcker på second hand! Bland annat kompletterar jag min Kitty-samling där. Det finns nyare att köpa, men inte om man vill ha de äldre. Yay för second hand!
Har en begagnad bokhandel i stan som jag kan tillbringa flera timmar i! Tog bilder sist jag var där så jag ska skriva ett inlägg om den :)

Svar: Hihi! Jag kan också gå i flera timmar och klämma och känna på alla böcker. Det bästa med att handla second hand är ju alla äldre böcker, jag köper oftast mina tvilling böcker för billiga pengar, måste dock börja skriva upp vilka jag har eftersom det är några stycken haha :)
mycupoflife.blogg.se

Postat av: Micaela

Jag försöker också hitta böcker begagnat eftersom precis som du säger, de är oftast fina ändå och betydligt billigare!
Sist hittade 4 Narnia-böcker (samma utgåva som på din bild) men valde att inte köpa dem eftersom jag vill ha samma layout på alla delarna. Lite synd :-/

Svar: Åh, Utgåvan som jag har på Narnia tycker jag är så fin! Det fanns också fler böcker men jag hade inte tillräckligt med pengar :(( så dom fick stanna kvar i affärn, vilken var lite synd.
mycupoflife.blogg.se

2012-09-30 @ 23:29:39
URL: http://booksandthings.blogg.se
Postat av: Bella

Åh herregud vad många härliga fynd! :D

Svar: JAG VET! Blir helt lycklig när jag tänker på vilka fynd man kan göra! :D
mycupoflife.blogg.se

2012-10-04 @ 22:42:35
URL: http://Bellasbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0